کد خبر: ۲۸۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

مقام آلمانی پس از بازگشت از تهران: تحریم ایران فقط به اصولگرایان کمک می کند

ایران جامعه جوان و باسوادی دارد و ما باید از کسانی​که خواستار اصلاحات هستند و قصد دارند از انزوا خارج شوند و بایکوت را بشکنند، پشتیبانی کنیم بجای این‌که دیوار بسازیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب‌رئیس پارلمان آلمان که اخیرا با سفر به ایران با رئیس مجلس ایران و رهبران اقلیت​های دینی دیدار کرده بود به تشریح نتایج این سفر پرداخت.

به گزارش عصرایران به نقل از دویچه وله فارسی کلاودیا روت درباره این سفر و دیدارش با محمدرضا عارف گفت:آقای عارف از من دعوت کردند. من بسیار خوشحال هستم که این سفر را انجام دادم. گرچه بحث ​ها و مجادلات زیادی هم بر سر این سفر وجود دارد. ایران جامعه جوان و باسوادی دارد و ما باید از کسانی​که خواستار اصلاحات هستند و قصد دارند از انزوا خارج شوند و بایکوت را بشکنند، پشتیبانی کنیم بجای این‌که دیوار بسازیم.

روت در خصوص حجابش در این سفر که مورد انتقاد برخی از غربی ها قرار گرفته نیز تاکید کرد:
 من وقتی در مجلس با رئیس مجلس و یا مقامات رسمی چون خانم ملاوردی و یا ابتکار ملاقات می​کنم ضرورت دارد که روسری کوچکی بر سرکنم. شما اگر تصاویر را مشاهده کرده باشد متوجه می​شوید که من در این زمینه بسیار محتاط عمل کردم. نباید این مسئله را تا این حد محدود کرد که آیا من روسری بر سر می​گذارم یا خیر؟

نایب رئیس مجلس آلمان افزود: پرسش مهم این است که آیا ما انزاو و بایکوت ایران را می​خواهیم یا این‌که باید نشان داد که ما از کسانی که ایرانی دیگر می​خواهند بسازند، پشتیبانی می​کنیم. انزوا و بایکوت به چه کسی کمک می​کند، جز نیروهای اصول گرا در این کشور؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین