کد خبر: ۲۸۱۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

غلامعلی خوشرو به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل تعیین شد

غلامعلی خوشرو به سمت سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد درنیویورک انتخاب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جمهوری اسلامی ایران همچنان مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم صدور روادید برای نماینده معرفی شده قبلی اعلام می دارد و پیگیری رویه های غیر حقوقی دولت میزبان از طریق ساز و کارهای قانونی در سازمان ملل در دستور کار نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که باید برای حفظ منافع ملی کشور و ارتقاء جایگاه ایران در عرصه های بین المللی فرصت سازی کرد تا حداکثر منافع ملی تامین گردد و حضور موثر و فعال ایران در سازمان ملل بویژه با توجه به شرایط بحرانی منطقه ای و بین المللی بیش از پیش ضرورت د ارد.

غلامعلی خوشرو هم اکنون سفیر ایران در کشور سوئیس می باشد.

ایشان در سالهای اولیه پس از انقلاب ( 1361) دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه را به منظور تربیت دیپلمات های متعدد و متخصص تاسیس کرد و به مدت هشت سال ریاست این مرکز دیپلماسی را به عهده داشت. وی سپس به مدت هفت سال سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک بوده است. خوشرو در دولتهای هفتم و هشتم معاون وزیر امور خارجه در امور آموزش و پژوهش و سفیر در کشور استرالیا بوده است.

وی همچنین در سالهای 84 - 1380 همزمان با اوج گیری مناقشات هسته ای معاونت حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت و در مذاکرات هسته ای و طراحی نحوه تعامل با طرف های مذاکراتی نقش فعال داشت.

ایشان در سالهای اخیر به عنوان تحلیلگر و پژوهشگر در جلسات متعدد بین المللی شرکت کرده است و مقالات وسخنرانی های زیادی ارائه کرده است.

وی در این سالها بیشتر بر حوزه های فکری و نظری نظیر لزوم و لوازم گفتگو ،اجتناب از افراطی گری و خشونت، نقش مردم سالاری دینی در بیداری اسلامی و احیاء تمدن نوین اسلام تمرکز داشته است. وی دانش آموخته جامعه شناسی در دانشگاه تهران ، دانشگاه تربیت مدرس و مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی در نیویورک می باشد.

ایشان سالها به تدریس در دانشگاه های مختلف کشور نظیر دانشکده روابط بین الملل ، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت معلم پرداخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین