کد خبر: ۲۸۱۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷

رهامی: حضور مردم و گردش آزاد اطلاعات لازمه جمهوریت است

در ۲۰۰ سال اخیر تاریخ کشور ما٬ این حجم فساد بی‌سابقه است٬ باید سوال شود چه کسانی مسئول این موضوع بوده و هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در جهت اصلاح جامعه امت اسلامی و در جهت پیشبرد اهداف شریعت می‌تواند راهگشا باشد٬ خصوصا اینکه هماکنون در جهان اسلام در جهت ارتباط و همدلی میان مسلمانان سخنان پیامبر اسلام حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا٬ محسن رهامی که به عنوان سخنران در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری در این مراسم حضور داشت٬ ابراز کرد: پیامبر فرمودند اگر به جامعه‌ای وارد شدید و دیدید که مردم به حق هم تجاوز نمی‌کنند و سالم زندگی می‌کنند٬ سراغ عالمان و حاکمان جامعه بروید و اگر فساد در آن حامعه حاکم بود باز هم به سراغ حاکمان و علمای آن جامعه بروید چراکه اگر جامه‌ای با فساد روبرو باشد٬ بی‌شک دلیل آن نقص و کم و کاستی در رفتار عالمان و حاکمان آن جامعه است و از این حیث توسعه احزاب و سر و سامان دادن به جامعه آن‌ها به عنوان مقدمه٬ برای جامعه مورد نظر واجب است.

وی ادامه داد: اگر علما کار تربیت را‌‌ رها کردند و به تجارت شکم و آهن روی آوردند٬ مطمئنا آن جامعه فاسد و آلوده خواهد شد و اگر عمرا فاسد شدند و در اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی ورود کردند٬ دیگر نمی‌توانند در هیچ بابی اظهار نظر کنند و سخن بگویند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر بیان داشت: اینکه خوشحالیم در آستانه دهه فجر و رخ دادن انقلاب اسلامی هستیم و اینکه خرسندیم که نظام شاه را سرنگون کرده‌ایم و جمهوری اسلامی آورده‌ایم٬ باید بدانیم که این تنها تغییر اسم نیست و تنها تغییر اسم حائز اهمیت نخواهد بود چراکه باید از درون تغییر کرد به طوری که لازمه جمهوریت٬ حضور مردم و گردش آزاد اطلاعات است٬ و لازمه گردش آزاد اطلاعات٬ آزادی بیان و آزادی مطبوعات و تعطیل نشدن یک روزنامه بخاطر یک مقاله است که تمامی دنیا به این امر واقفند و بدان احترام می‌گدارند.

رهامی ادامه داد: تعطیلی یک روزنامه و مطبوعات اعدام یک شخصیت است٬ لذا ما حامی نظام و جمهوریت هستیم و خواهان آن هستیم که قانون اساسی با تمام ابزار‌ها اجرا شود یعنی بعد از وارد شدن به عرصه سیاست٬ باید مسئولیت تمام قوا و تمام اشخاص مشخص باشد.

وی با اشاره به نشر فسادهای اخیر٬ تصریح کرد: اگر برخی افراد در هر قوه‌ای در فساد دست داشته‌اند٬ قوه قضاییه باید با آنها برخورد کند و مطمئنا بهتر این است که به جای برخورد با نشر نامه مطهری در مطبوعات٬ با این افراد برخورد شود چرا که صندلی مجلس جای کسانی مانند شهید بهشتی و شهید مدرس است.

این استاد حقوق دانشگاه با بیان اینکه دستگاه‌های ناظر چه کردند که این حجم از فساد مالی به وجود آمد٬ گفت: در ۲۰۰ سال اخیر تاریخ کشور ما٬ این حجم فساد بی‌سابقه است و باید سوال شود که چه کسانی مسئول این موضوع بوده و هستند.

رهامی افزود: بخشی از مشکلاتی که برای جوانان ما وجود دارد٬ از همین اختلاس‌ها و فسادها نشات می‌گیرد و باید سوال شود آیا کسانی که در این اختلاس‌ها شرکت داشته‌اند٬ مسئول مشکلات جامعه نیستند؟

وی در پایان تصریح کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که فردسالاری کارایی ندارد و دوره جمع‌گرایی است لذا باید دخالت فرد فرد مردم در انتخابات صورت گیرد و به نظر بنده این امر٬ یک بحث واجب شرعی به حساب می‌آید که امیدواریم قدم‌های موثری در این خصوص برداشته شود تا در آستانه دهه فجر در مقابل خون شهدای انقلاب و اسلام شرمنده و سرافکنده نشویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین