کد خبر: ۲۸۱۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

حق السکوت گیت»!

مدیرعامل محترم یک رسانه خاص فرموده اند که برخی روزنامه ها حق السکوت می گرفتند که راجع به هر چیزی حرف بزنند جز آقای رحیمی! به همین سوی چراغ راست می گویند. ما خودمان شاهد بودیم و حاضریم در هر دادگاه صالحه ای شهادت بدهیم که چه حق السکوت هایی رد و بدل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نویسنده ستون مکاشفه روزنامه ایران ادامه داده است: «چند سال قبل- تحریریه روزنامه»...: خبرنگار خوشحال و خندان گزارش دست اول و پر و پیمانی از پرونده جناب رحیمی و تخلفات مالی و ایرادهای مدرک تحصیلی ایشان نوشت. در مرحله اول حق السکوت، دبیر سرویس سیاسی دستور داد که گزارش اول کوتاه شده و به عنوان خبر سوم در پایین صفحه کار شود. به خبرنگار توصیه شد مراقب خودش باشد و یک وقت در فیس بوک چیزی ننویسد، کابینه خط قرمز رئیس جمهوری است.

بخش دوم حق السکوت را سردبیر تقبل کرد که خبر را از وسط صفحه به ستون های باریک کناری منتقل کرد و م.ر را به یکی از مدیران ارشد دولت تغییر داد. خبرنگار و دبیر سرویس احضار شدند و کلی عتاب و خطاب شنیدند که 100 نفر دارند در این روزنامه نون می خورند. اگر توقیف شویم جوابش را شما می دهید؟ 

بابا ما که مصونیت فلان رسانه را نداریم! بگذارید روزنامه ها و خبرگزاری های خاص بنویسند ما به نقل از آنها منتشر کنیم. بخش سوم حق السکوت در دفتر مدیر مسئول محقق شد. خبرنگار و دبیر سرویس جریمه نقدی شدند که چرا چنین خبری در صفحه کار شده؛ که اگر فردا مشکلی پیش آمد چه کسی پاسخگو است. مملکت قانون دارد. این همه نهاد نظارتی و سازمان بازرسی دارد. مگر می شود مدیر ارشدی این تخلف را در پرونده داشته باشد و هنوز مدیر ارشد باشد؟ تازه مگر شما احمدی نژاد را نمی شناسید. کابینه، خط قرمزش است. فردا اگر فیلم کافی شاپ رفتن مان را در تلویزیون نشان دادند چه کسی جمعش خواهد کرد؟ نکنید، به جوانی تان رحم کنید.

مرحله آخر حق السکوت هم در بیرون از روزنامه عینیت پیدا کرد. یک آقایی خبرنگار را صدا کرد و با چند آقای دیگر در ماشین کمی با او گپ زدند. آنها گفتند به قلم و نوشته هایش علاقه دارند و نمی خواهند یک وقت دچار مشکلاتی شود که خوشایند نیست. خبرنگار با کوله باری از حق السکوت به خانه می رسد و مادرش با چشمانی اشک بار قسمش می دهد که دست از ماجرای رحیمی و پرونده تخلفاتش بردارد. پدرش هم با عصبانیت اعلام می کند که به خاطر شکرخوری های اضافی او عمراً وثیقه آزادی بگذارد. خبرنگار می رود پای رایانه خانگی و در چند سایت، خبری را می خواند که برخی خبرنگاران فلان روزنامه ها چمدان دلار گرفته اند تا علیه مدیران ارشد دولت جوسازی و خبرسازی کنند. حالا دیگر حق السکوت گوشت بدن خبرنگار شده است!

تبصره اول: خاک بر سرمان کنند. آن روز ها چه می دانستیم که ممکن است احمدی نژاد از رحیمی اعلام برائت کنند و ایشان را با چسب دوقلو و سریش به جناب هاشمی بچسبانند. ما خبرنگار یک لا قبای ضعیف النفسی بودیم که مستحق مجازات هستیم.

تبصره دوم: نامه جناب رحیمی را خواندیم. عاقبت کسی که «حکایتی را در باب شایستگی مرادش برای سمت پیامبری روایت می کند» همین است و بس. اگر به خاطر حق السکوت به زندان رفتیم و هم سلولی ایشان شدیم حتماً درباره فهرست 170 نماینده سؤال خواهیم کرد. منتظر باشید...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین