کد خبر: ۲۸۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳

کی روش: با تفاهم دوجانبه استعفا می دهم/ از شکست هنوز درد داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: شرایط آماده سازی تیم ملی بعد از جام جهانی 2014 بدتر شده و هیچ راهی برای تغییر در مسیر آماده سازی تیم ملی نیست و با یک تفاهم دوجانبه با فدراسیون فوتبال به کارم خاتمه خواهم داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، کارلوس کی روش بامداد جمعه در برنامه 90 افزود: با کمال احترام و عشقی که به این بازیکنان و هواداران تیم دارم با این شرایط نمی توان تیم را آماده کرد و اگر رییس فدراسیون به تقاضای من درست جواب بدهد و یک تفاهم دوطرفه داشته باشیم من استعفا خواهم داد.

وی با بیان اینکه ایران و هوادارانش به من همه چیز دادند اما من به آنها چیزی ندادم تصریح کرد: کار تیم ملی ایران در راه جام جهانی 2018 روسیه از خرداد سال 94 با انجام دو دیدار آغاز می شود.

به گفته وی با فرمول جدید مقدماتی و به دلیل آنکه ایران در جایگاه نخست رنکینگ تیم های آسیایی است و تیم ها در هشت گروه تقسیم می شوند احتمال دارد در مرحله بعد با تیم هایی مانند چین، ازبکستان و استرالیا هم گروه شویم و اگر تیم به خوبی آماده سازی نشود این احتمال وجود دارد که در همان دور مقدماتی حذف شویم.

کی روش همچنین تصریح کرد: هواداران ایران قهرمان جام ملتها هستند و ما علاقه داشتیم یک مدال را پیشکش هواداران کنیم چرا که آنها بهترین بودند و به همین دلیل است که من و بازیکنان از شکست در استرالیا درد داریم و ناراحت هستیم.

وی یادآور شد: خیلی خوشحالم که نقطه نظارت کارشناسان را در رابطه با تیم ملی می شنوم و این نشان دهنده آن است که فوتبال هنوز زنده است و جریان دارد.

وی اظهار داشت: نقطه نظرات مثبت و منفی همیشه باید وجود داشته باشد و سعی می کنم به هر دو طرف موافقان و مخالفان توجه کنم و باید یاد بگیریم و خوب فکر کنیم و با ذهن باز خود نتیجه گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان این فرصت را به ما می دهد که بدانیم چه مطلبی صحیح است و این امر به مربیان کمک می کند که تصمیم بهتری اتخاد کنند و بسیار حائز اهمیت است که این نقطه نظرات را با رعایت اخلاق مورد توجه قرار دهیم و به همین دلیل انتقاد تا زمانی که از مرز احترام فراتر نرود خوب است اما گاهی برخی مربیان و یا اصحاب رسانه مرز بین احترام و یا عدم احترام را نمی دانند و فراتر از آن حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: امروز فرصتی دست داد تا با جواد نکونام کاپیتان تیم ملی صحبت کنم و ما هنوز از شکست برابر عراق درد داریم چرا که استحقاق حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا را داشتیم اما داوری بسیار بد و حضور 10 نفره در 80 دقیقه و شرایط بسیار بد آب و هوایی از عوامل مهم شکست تیم ملی بود.

کی روش ادامه داد: ایران در میان سایر تیم های حاضر در جام ملتهای آسیا بدترین شرایط آماده سازی و سخت ترین شرایط را داشت و به همین دلیل فکر می کنم عملکرد ما فراتر از آن چیزی بود که از تیم ملی انتظار داشتند و از جانب بازیکنان مراتب تقدیر و تشکر را از همه هواداران در استرالیا و ایران ابراز می کنم.

وی گفت: هواداران تیم ملی باید به عملکرد بازیکنان افتخار کنند و برخی بازیکنان مانند جواد نکونام، سید جلال حسینی و خسرو حیدری توانستند الگوی خوبی از تیم ملی برجای بگذارند و برخی دیگر از بازیکنان که سراسر استعداد و شور و شوق بودند امید را در تیم ملی زنده کردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطر نشان کرد: هر مرتبه که تیم ملی مسابقه داشت یک تیم با روحیه جنگندگی و با نگرش مثبت در زمین حضور پیدا می کرد و بازیکنان با این دیدگاه که عملکرد دفاعی قوی داشته و در مسیر پیروزی باشند به مصاف حریفان می رفتند.

وی افزود: یک ستاره بزرگ در تیم ملی ایران در تمام مسابقات بود و آن «تیم» بود و به همین دلیل است که همه به تیم ملی افتخار می کنند.

کی روش یادآور شد: در دیدار برابر عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا در شرایطی که یک بازیکن را از دست دادیم بازی کردیم و اگر در شرایط عادی بود می توانستیم گلهای بیشتری را به ثمر برسانیم و با 10 بازیکن تیم را سازماندهی مجدد دادیم و سعی کردیم رو به جلو حرکت کنیم و از ابتدای بازی دست از حمله برنداشتیم.

وی در خصوص برخی انتقادات در خصوص اینکه تیم ملی پلن یا نقشه بی نداشت گفت: مگر تیم های بارسلونا رئال مادرید نقشه (بی) دارند و زمانی که تیم ها با یک نقشه و تفکر تمرین و تیم را سازماندهی می کنند این احمقانه است که تاکتیک تیم را در حین مسابقات تغییر دهیم و باید به کار و راهکار خود اعتقاد داشته باشیم چرا که برنامه همیشه بهتر از قدم های جادویی است.

کی روش اظهار داشت: فکر نمی کنم برخی انتقادات درست باشد چرا که سیستیم تیم ملی نزدیک به سیستم 4-3-3 بود و در این سیستم هافبک نفوذی ما می توانست در نقش فوروارد بازی کند و در برخی از بازیها نیمه اول و دوم متفاوت بازی کردیم و اعتقاد دارم که افرادی که چنین انتقاداتی دارند باید راجع به فوتبال بیشتر تحقیق کنند.

وی در خصوص دیدار دوستانه برابر عراق گفت: اگر عراق قبول نمی کرد ما هیچ بازی دوستانه را نمی توانستیم انجام دهیم و ما حتی پول کافی نداشتیم تا مربیان خود را برای آنالیز تیم ها به شهرهای دیگر اعزام کنیم.

وی درمورد استفاده از مربیان داخلی در تیم ملی گفت: دروازه تیم ملی به روی مربیان داخلی باز است و قبلا نیز از مربیان داخلی در تیم ملی استفاده شده است.

در نظرسنجی برنامه 90 درمورد ادامه فعالیت کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بیش از دومیلیون نفر شرکت کردند که 88 درصد آنان موافق ماندن کی روش بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین