کد خبر: ۲۸۱۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

نماینده مجلس: میلیاردرها، مالیات ناچیزی پرداخت می کنند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از پرداخت مالیات ناچیز و چند میلیون تومانی از سوی عده ای خبر داد که درآمدهای هزاران میلیاردی دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا ، «منصور حقیقت پور» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان اردبیل اظهار کرد: فهرستی توسط یکی از نهادها تهیه و در اختیار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار داده شده که در آن نام عده ای به چشم می خورد که با وجود درآمدهای قابل توجه از پرداخت مالیات طفره می روند.

وی گفت: در این فهرست 50 تا 60 هزار نفر در سال 1392 حدود 300 هزار میلیارد ریال درآمد داشتند که بیشترین رقم مالیات پرداختی این گروه، حدود 25 میلیون ریال بوده و بیشتر آنها حتی یک ریال به عنوان مالیات پرداخت نکرده اند.

حقیقت پور افزود: اگر این عده تنها پنج درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند رقم قابل توجهی می شود.

او بیان کرد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انقطاع هزینه های جاری دولت از منابع حاصل از فروش نفت چاره ای جز استفاده از منابع جایگزین همچون درآمدهای گمرکی و مالیات ها نداریم و عاقلانه نیست که درآمدهای نفتی را که به نوعی سرمایه محسوب می شود خرج امور روزانه کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مالیات ها و درآمدهای گمرکی نظام مند شود می توان از آن در بخش جاری بهره برد و درآمدهای نفتی را ذخیره و یا از آن در امور زیربنایی و توسعه ای کشور بهره برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین