کد خبر: ۲۸۱۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

روسیه 4 شهروند آمریکایی را از ورود به آن کشور منع کرد

پس از تشدید تحریم های واشنگتن علیه مسکو، روسیه در اقدامی تلافی جویانه ورود چهار شهروند آمریکایی به آن کشور را ممنوع کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود که این شهروندان آمریکایی به خاطر نقض واضح قوانین حقوق بشر و بین الملل از ورود به آن کشور منع شده اند. 

الکساندر لوکاشویچ ممنوعیت تبعه های آمریکایی را به دلیل ارتباط آنها با گروگانگیری 'رومن سلزنیف' یک شهروند روسی در کشور مالدیو مرتبط دانست.

اقدام مقابله به مثل روسیه به دنبال افزودن اسامی افراد جدیدی از روسیه به فهرست تحریمی آمریکا صورت می پذیرد. 

'سرگئی ماگنیتسکی' وکیل روس شرکت سرمایه گذاری انگلیسی 'هرمیتاژ' پس از دستگیری به جرم فرار مالیاتی در سال 2009 در بازداشتگاهی در مسکو درگذشت و مرگ وی به موضوعی مناقشه آمیز در روابط روسیه و برخی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تبدیل شده است.

با تصویب قانون موسوم به پرونده ماگنیتسکی در ماه نوامبر سال گذشته، حدود 60 نفر از مقام های روس به اتهام دخالت در مرگ وکیل یاد شده مشمول ممنوعیت دریافت روادید آمریکا می شوند و دولت آمریکا می تواند حساب های بانکی آنها را مسدود کند.

'دمیتری پسکوف' سخنگوی رییس جمهوری روسیه به دنبال تصویب قانون ضدروسی در آمریکا اعلام کرد: از این تصمیم آمریکا عمیقا متاسفیم و تصویب آن نشان می دهد که برخی بخش های مناسبات آمریکا و روسیه، تحت تاثیر نوسازی روابط دو کشور قرار نگرفته اند و به طور حتم به تصویب قانون پرونده ماگنیتسکی در آمریکا که تحریم هایی در آن درباره مقام های روس پیش بینی شده است، پاسخ مناسب خواهیم داد.

روسیه در پاسخ به تصویب قانون ماگنیتسکی، قانون 'دیما یاکوولف' حاوی تحریم هایی علیه مقامهای آمریکایی ناقض حقوق روسها تصویب و از آغاز سال جاری میلادی اعمال کرد.

در همین حال برخی منابع خبری روسی اعلام کردند روسیه فهرست تحریم مقامهای آمریکایی را در پاسخ به تحریم مقامهای روس از سوی آمریکا تحت عنوان 'پرونده ماگنیتسکی' تهیه کرده است.

این گزارش ها حاکی است: تنظیم فهرست سیاه مقام های آمریکایی توسط روسیه، آمریکا را غافلگیر کرده است و وزارت امور خارجه این کشور تهیه چنین فهرستی برای منع سفر گروهی از مقام های آمریکایی را بی دلیل خواند.

پایگاه اینترنتی روسی 'دایرکت ادورت' در این باره نوشت: روسیه فهرست مقامهای آمریکایی مشمول تحریم سفر به مسکو را تنظیم کرده اما اسامی آن را افشا نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین