کد خبر: ۲۸۱۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
پس از مذاکرات استانبول

عراقچی: به توافق خوش‌بین هستیم/ هنوز برای اعلام نتیجه نهایی مذاکرات زود است

معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی اعلام کرد که در مذاکرات با سه کشور اروپایی درباره نحوه لغو تحریم‌ها و غنی سازی اورانیوم گفت‌وگو کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سیدعباس عراقچی پس از پایان نشست خود با معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی در استانبول، گفت: در این دور از مذاکرات درباره غنی‌سازی اورانیوم و تحریم‌ها گفت‌وگو کردیم. هنوز برای دستیابی به یک نتیجه نهایی زود است.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره زمان و مکان مذاکرات بعدی، گفت: هنوز مشخص نیست اما در اسرع وقت مذاکرات انجام می‌گیرد.

هم‌چنین هانس دیتر لوکاس، معاون وزیر خارجه آلمان، گفت: مذاکرات بسیار مهمی انجام دادیم که بسیار سودمند بود.

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در استانبول برگزار شد که در این دیدار یک روزه طرفین درباره آخرین روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو کردند.

هم‌چنین معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبری پرس تی‌وی پس از پایان مذاکرات یک روزه در استانبول، گفت: در این مذاکرات بیش از هشت ساعت مباحث مختلفی میان دو طرف مورد گفت‌وگو قرار گرفت که این مباحث جدی و فشرده بودند. کارشناسان و معاونان وزارت خارجه هر دو طرف مسائل کلیدی در روند مذاکرات هسته‌ای را مورد بازنگری قرار دادند.

وی در ادامه مذاکرات را بسیار سودمند اعلام کرد و گفت: فضای حاکم بر مذاکرات مثبت و خوب بود.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران اضافه کرد: ما هم‌چنین خوش‌بین هستیم که این مذاکرات می‌تواند ما را به یک توافق جامع، متعادل و قابل قبول درباره برنامه هسته‌ای ایران سوق دهد. ما هر آن چه که می‌توانیم در این باره انجام می‌دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین