کد خبر: ۲۸۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

روحانی: دولت حمایت از ورزش همگانی را اولویت خود می داند

رییس جمهوری گفت: دولت یازدهم ضمن حمایت از ورزش قهرمانی، ورزش همگانی را اولویت خود می داند و ورزش قهرمانی باید از دامن ورزش همگانی متولد شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» عصر جمعه در آیین تجلیل ازمدال آوران بازی های آسیایی و پارا آسیایی، افزود: این امر زمینه قهرمانی را برای پیروزی های ورزشکاران آماده می کند.

وی تصریح کرد: نباید بگذاریم عده ای در کشور خدای نکرده ناامیدی را تزریق کنند و نشاط ، خوشحالی و شادابی مردم را مورد تردید قرار دهند.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: در تمامی صحنه ها در صورتی موفق هستیم که امید به آینده داشته باشیم و نشاط در جامعه وجود داشته باشد و همواره هیجان مثبت و همت لازم را در سراسر کشور شاهد باشیم.

روحانی ادامه داد: جهان امروز جهان مسابقه است و همه باید در میدان رقابت نشان دهیم که چند مرده حلاج هستیم ضمن آن که میدان رقابت آن است که در آن نه عداوت ونه حسادت بلکه رفاقت باشد.

وی همچنین اظهارداشت: امروز مساله مسابقه نه تنها در میدان ورزش نیست بلکه در تمامی میدان ها از اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسایل اجتماعی در میدان رقابت هستیم. آن میدان رقابتی برای ما بسیار ارزشمند است که در آن پیروزی باشد و نشاط و لبخند را در سیمای ایرانیان بنشاند.

وی گفت: در طلیعه دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و سرآغاز سی و هفتمین سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که به حق ایام پیروزی قهرمانان بزرگ ملی ما در تاریخ کشور بودند امروز این فرصت را دارم تا در جمع مدال آوران، قهرمانان، مربیان و مسوولان ورزش کشور باشم.

رییس قوه مجریه خطاب به ورزشکاران تاکید کرد هنگامی که شما با رقیب و حریف در تلاش هستید هیچ ایرانی نمی خواهد شما شکست بخورید و همه پیروزی را می خواهند و این درسی است که از میدان ورزش در تمامی میدان ها باید بیاموزیم.

روحانی یادآور شد: آنجا که صحنه ملی است و پیروزی ملت مطرح است همه مردم چه شهری و روستایی ،چه مرد و زن ، چه جناح راست و چپ و همه هویت ها به جز ایرانی بودن رنگ می بازند و هر ایرانی در سراسر کشور یا در جهان برای پیروزی قهرمانان ما در میدان های ورزش خوشحال است. 

وی با طرح این سوال که اگر فردی با طرفداران حریف درمیدان ورزش هم صدا شود آیا برای کسی قابل قبول است ؟، گفت: همه ما مشوق ورزشکاران خود هستیم و آنجایی که ورزشکار ایرانی پیروزی به دست نیاورد، آیا هم صدایی با حریفان قابل قبول است.

رییس جمهوری تصریح کرد: همه ما باید احساس کنیم که در تمام میدان های رقابت، در کنار مردم ایران، منافع ملی و عظمت کشور قرار دارد.

روحانی با یادآوری نزدیک شدن عمر دولت به یک سال و نیم ، اظهارداشت: آن روزهایی که مردم برای پیروزی سیاسی در صحنه انتخابات در سراسر کشور شادمانی می کردند و در جشن و شادمانی بودند صعود ورزشکاران در مسابقات جهانی فوتبال بر خوشحالی و سرور کشور افزود و شادی مضاعفی را برای کشور ایجاد کرد ضمن آنکه بعد از آن شاهد پیروز های ورزشکاران در صحنه های مختلف بودیم.

وی به پیروزی قهرمانانه فوتبالیست و والیبالیست ها، اشاره کرد و گفت: میلیون ها انسان بازی وزرشکاران ایرانی را در برابر آرژانتین در بازی های جام جهانی فوتبال تماشا کردند و اگر بازی با برد هم همراه نباشد اما پیروزی است زیرا ورزشکاران با بازی تکنیکی همواره ادب و ویژگی های ایرانی و اسلامی را حفظ کردند.

رییس جمهوری با تاکید بر این که در همه میدان های قهرمانی و پهلوانی سه نام از یادمان نمی رود، اظهارداشت: ایران، اسلام و مولای ما علی بن ابیطالب (ع) همواره در کنار قهرمانی یادآور راه و مسیر درست ما است.

روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند باید هویت ایرانی اسلامی را در تمامی صحنه های ورزش حفاظت و حراست کنیم، ضمن آن که بانوان ورزشی با حضور در صحنه مسابقات جهانی به همه زنان مسلمان سراسر جهان حضور را آموختند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین