کد خبر: ۲۸۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

اقبال بریتانیایی‌ها به ایرانیان در کنار نفرت از اسرائیلی‌ها

براساس یک نظرسنجی که در اوت سال گذشه میلادی و از میان جامعه آماری 2.059 نفری تحت عنوان "انترناسیونالیسم یا وطن‌گرایی؟ دیدگاه بریتانیا در قبال اولویت‌های بین‌المللی بریتانیا انجام شده است، دید بریتانیایی‌ها در قبال ایرانیان در طول سالیان اخیر بهتر از گذشته شده و احساس منفی نسبت به رژیم اسرائیل به‌شدت افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نتایج ارزیابی انجام‌شده‌ای توسط اندیشکده معتبر بریتانیایی "چتم هاوس" نشان می‌دهد که احساس منفی نسبت به رژیم اسرائیل در میان شهروندان بریتانیایی در مقایسه با ارزیابی مشابه دو سال پیش آن اندیشکده به‌شدت افزایش یافته است. 
 
به گزارش خرداد، روزنامه "تایمز اسرائیل" با انتشار بخشی از این گزارش می‌نویسد: "35 درصد از بریتانیایی‌ها در ارزیابی سال 2014 گفته‌اند که احساس خوبی نسبت به رژیم اسرائیل ندارند. این در حالیست که این میزان در سال 2012، 17 درصد بوده است." 
 
این روزنامه اسرائیلی در ادامه اشاره می‌کند که دید بریتانیایی‌ها در قبال ایرانیان در طول سالیان اخیر بهتر از گذشته شده و در این باره می‌افزاید: "نتایج ارزیابی سال 2014 که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که میزان عدم تمایل به ایران در میان شهروندان بریتانیایی در حدود 33 درصد بوده است. این میزان در ارزیابی سال 2012 به میزان 45 درصد اعلام شد. این تنها کره شمالی بوده که شهروندان بریتانیایی بدترین دید ممکن نسبت به آن را دارند و 47 درص از پاسخ‌دهندگان اعلام نفرت از آن کرده‌اند در حالی که این میزان در سال 2012 میلادی 40 درصد بود." 
 
"تایمز اسرائیل" همچنین اشاره می کند که میزان نفرت نسبت به اسرائیلی‌ها به دلیل حملات ارتش رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و آمار بالای کشته‌شدگان فلسطینی سبب افزایش نفرت عمومی از رژیم اسرائیل در میان افکار عمومی بریتانیا شده است؛ به گونه‌ای که این میزان در مقایسه با سال 2012 به میزان 18 رتبه افزایش یافته است. در میان دیگر کشورهایی که میل عمومی بریتانیایی نسبت به آن‌ها وجود ندارد می‌توان به پاکستان با 28 درصد و نیجریه با کسب 21 درصد نفرت عمومی در میان بریتانیایی‌ها مواجه هستند. 
 
این نظرسنجی در اوت سال گذشه میلادی و از میان جامعه آماری 2.059 نفری تحت عنوان "انترناسیونالیسم (جهان وطن‌گرایی) یا وطن‌گرایی؟ دیدگاه بریتانیا در قبال اولویت‌های بین‌المللی بریتانیا انجام شده و به‌تازگی منتشر شده است. بریتانیا در ماه مه آینده انتخاباتی را برگزار خواهد کرد. در این میان "دیوید کامرون" نخست‌وزیر مخافظه کار به‌طور گسترده از رژیم اسرائیل حمایت کرده بود -به‌خصوص در جریان جنگ علیه غزهدر تابستان گذشته. در این‌باره "اد میلیبند" رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انتقاداتش را مطرح کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین