کد خبر: ۲۸۲۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

تجربه یک روز سفر هوایی با هواپیماهای مستعمل کره شمالی

تجربه سفر با خطوط هوایی کره شمالی "وحشتناک" نبوده اما به دلیل خارج‌ازرده‌بودن هواپیماها و استاندارد پایین آن‌ها ترس از احتمال ایجاد نقص فنی وجود داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شبکه خبری "سی ان ان" با انتشار گزارشی به تجربه از یک روز سفر با هواپیماهای مستعمل کره شمالی پرداخته است. این شبکه خبری امریکایی در این گزارش به توصیف عینیات پرداخته است؛ دیده‌هایی که بسیار متفاوت از سفرهای هوایی معمول در دیگر نقاط جهان هستند. 
 
به گزارش خرداد، خبرنگار "سی ان ان" با اشاره به فضای حاکم بر سیستم حمل و نقل هوایی پیونگ یانگ می‌نویسد: "زمانی که در درون هواپیماهای کره شمالی هستید احساس می‌کنید که وارد ماشین زمانی شده‌اید که شما را به دوره جنگ سرد باز می‌گرداند. "برنی لیتون" فعال حوزه املاک در یکی از این سفرها حضور داشته است. او اشاره می‌کند که در سامانه هوایی کره شمالی هنوز از هواپیماهای "ایلیوشین" مدل "آی ال – 62" استفاده می‌شود. همچنین در کابین سرودهای نظامی میهن‌پرستانه کره‌ای برای مسافران پخش می‌شود. مجلاتی هم که در کابین وجود دارند نشریات تبلیغاتی کمونیستی هستند. "لیتون" در سال 2010 با خطوط هوایی "ایر کوریو" از پکن به پیونگ یانگ سفر کره بود و در این باره گفته که تجربه اش فراتر از آن چیزی بوده که توصرش را می‌کرد.
 
او درباره مستعمل‌بودن هواپیماهای سامانه هوایی کره شمالی می‌گوید: "هواپیماهای مدل "آی ال- 62" طبق استانداردهای غربی بسیار قدیمی هستند با این حال، در مقایسه به دیگر هواپیماهیا کره شمالی این هواپیما یکی از جدیدترین‌ها محسوب می‌شود. ر بخش کابین هواپیما احساس می‌کنید که طراحی الهام‌گرفته از مطب پزشکان شوروی در دهه 70 میلادی است. او پس از آن با خنده می‌گوید صندلی‌ها مثل مبل‌های مطب پزشکان روس آن زمان است: آبی‌رنگ و شل و وارفته. رنگ دیوارهای کابین نیز خال‌دار هستند. 
 
با این حال، او اشاره می‌کند که از این موضوع که در داخل هواپیما مهمانداران به خوبی به زبان انگلیس مسلط بوده‌اند تعجب کرده و در این‌باره می‌افزاید: "شما احساس می‌کنید که در جامعه کره شمالی کسانی که در بخش هوایی صاحب شغل و منصب هستند بااعتبارترین و باشخصیت‌ترین افراد می‌باشند. آنان این امکان را پیدا می‌کنند که به کشورهای دیگر سفر کره و در این زمینه تجربه کسب کنند امکانی که برای معدود شهروندی در کره شمالی فراهم است. 
 
او اشاره می‌کند که تجربه سفر با خطوط هوایی کره شمالی "وحشتناک" نبوده اما به دلیل خارج از رده بودن هواپیماها و استاندارد پایین آن‌ها ترس از احتمال ایجاد نقص فنی وجود داشته است. در ارزیابی سال 2014 میلادی موسسه بریتانیایی "اسکای ترکس" خط هوایی "ایر کوریو" به دلیل کیفیت پایین هدمات از پنج ستاره تنها یک ستاره را کسب کرده بود. 
 
"سی ان ان" در پایان اشاره می‌کند که همانند هواپیماهای کره شمالی خطوط هوایی آن کشور نیز ریشه در دوران شوروی دارند و از سال 1950 خط هوایی میان پیونگ یانگ و مسکو تحت عنوان "سوکائو" برقرار شد. "سی ان ان" همچنین خاطر نشان می‌سازد که مدرنیزاسیون سامانه حمل و نقل هوایی کره شمایل به دلیل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی وضع شده علیه آن کشور در سال‌های گذشته میسر نبوده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین