کد خبر: ۲۸۲۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
در حاشیه ثبت‌نام ائتلاف بزرگ عنوان شد

اتاق نیازمند تغییر قانون است

روز پنجشنبه ابراهیم جمیلی به عنوان رئیس، مسعود دانشمند، محمد مهدی طباطبایی، محمد رضا طلایی، علی حمزه نژاد، علی نقیب، محمدباقر رجال، لیلا آقاپور و خانم آقایی به عنوان اعضای ائتلاف بزرگ به ساختمان اتاق تهران رفتند و ثبت‌نام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اقتصادی: رئیس و اعضای ستاد ائتلاف بزرگ در روزهای پنجشنبه ، جمعه  وهمچنین امروز شنبه به ساختمان اتاق تهران رفتند و حضورخود در کارزار انتخابات اتاق تهران را به ثبت‌ رساندند.

به گزارش آفتاب، روز پنجشنبه ابراهیم جمیلی به عنوان رئیس، مسعود دانشمند، محمد مهدی طباطبایی، محمد رضا طلایی، علی حمزه نژاد، علی نقیب، محمدباقر رجال، لیلا آقاپور و خانم آقایی به عنوان اعضای ائتلاف بزرگ به ساختمان اتاق تهران رفتند و ثبت‌نام کردند.

روز جمعه نیز محمدمهدی راسخ، عباسعلی قصاعی، احمد امیراحمدی، علیمردان شیبانی و ابوالفضل روغنی گلپایگانی برای ثبت‌نام به اتاق تهران رفتند.

از روز شنبه گذشته که نام نویسی از داوطلبان آغاز شد تاکنون بیش از 160 فعال اقتصادی ثبت نام خود را برای این انتخابات قطعی کرده اند و پیش‌بینی می‌شود طی امروز که آخرین مهلت ثبت نام است، فهرست داوطلبان طولانی تر شود.

صبح امروزهم تعدادی از فعالان اقتصادی به اتاق تهران مراجعه کرده و در انتخابات پیش رو ثبت نام کردند، از جمله وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول که در دوره هفتم از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران است امروز را برای ثبت نام در انتخابات دوره آتی انتخاب کرد.

به گزارش ستاد خبری ائتلاف بزرگ، مسعود دانشمند، در حاشیه مراسم ثبت نام خود و اعضای ستاد، طی گفت و گویی  هدف از حضور خود در اتاق را یک تغییر بزرگ که شرایط فعلی کشور نیازمند آن است ، عنوان کرد و گفت: این امر مستلزم این است که اتاق نقش اثر گذاری بر عهده گیرد و این نقش پدید نمی آید مگر اینکه در قدم اول به دنبال تغییرقانون اتاق  بازرگانی باشیم.

وی افزود: قانون اتاق بازرگانی در شرایطی که اقتصاد کشور کوچک و دولتی بود ودر روزهای پس از پایان جنگ ، که همه کالاهای اساسی به صورت کوپنی بود تدوین شد و بنابراین اقتصاد خصوصی و رقابتی و آزادی اقتصادی در قانون اتاق دیده نشد.

به گفته وی با توجه به اصل 44 ،واگذاری تمام فعالیت های تصدی گرایانه به بخش خصوصی لازم است و قانون اتاق بایستی آنچنان تغییر کند که ظرفیتی برای فعالیت بخش خصوصی و واگذاری اقتصاد  و به عهده گرفتن مسوولیت  توسط بخش خصوصی در قانون دیده شود.

دانشمند با بیان اینکه قانون اتاق کامل نیست ، تصریح کرد: ظرفیت های قانون فعلی اتاق محدود است ومطابق قانون کشورهای پیشرفته و توانمند ظرفیت ندارد و اولین قدم ما این است که با یک هیات نمایندگان همراه در راستای تغییرقانون و ساختار اتاق هم قدم شویم.

ضرورت حضور نیروهای فعال قدیمی و جدید در اتاق بازرگانی

در ادامه ابراهیم جمیلی ، رییس ستاد ائتلاف بزرگ که برای شرکت درانتخابات اتاق تهران حضور بافته بود با بیان اینکه باید به گفته های خود متعهد باشیم ،اظهارداشت:در چند ماه گذشته  گفتیم که اتاق نیاز به نیروهای قدیمی و فعال جدید دارد و باید کسانی که می توانند اتاق را هدایت کنند در این مسیر  شناسایی شوند.

وی تاکید کرد: خانه اقتصاد ایران به دنبال اتاقی اثر بخش است و زمانی می تواند موثر باشد که ارکان اتاق که همان تشکل ها واتاق های شهرستان ها،اتاق های مشترک و شورا های عالی مشترک ،هستند متولی آن باشند.

رییس ستاد ائتلاف بزرگ ، هدف اتاق مطلوب را یافتن راهی برای حضور فعال و اثرگذار دارندگان کارت های بازرگانی و اعضای اتاق در تصمیم گیری ها عنوان کرد و گفت: اتاق ها باید یه سویی بروند که تشکل محوری وتفکر حاکم شوند و اتاق های شهرستان ها مسوولیت بیشتری در مقابل منافع ملی احساس کنند و منافع ملی ارجح بر منافع گروه باشد.

وی افزود: بخش خصوصی اتاق باید با رانت‌خواری ومفاسد اقتصادی مبارزه کنند و اتاق ها رابه باشگاه سیاسی تبدیل نکنند و جریانات سیاسی در اتاق ها تاثیر نداشته باشد و در این شرایط اتاق می تواند به شکل مطلوب نقش خودش را با یک حرکت جمعی در اوضاع فعلی کشور ایفاکند.

جمیلی پاسخگو بودن در قبال وعده ها و برنامه های اعلام شده را بسیار با اهمیت دانست و بیان داشت: باید به دنبال اتاقی پاسخگو باشیم فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود دولت و گروه‌های سیاسی در انتخابات دخالت نکنند و بخش خصوصی به تنهایی مسوولیت اتاق را به عهده بگیرد.

جمیلی تاکید کرد: افرادی که انتخاب نشوند با انتخاب شوندگان باید همکاری کنند و اتاق تهران متعلق به تعداد محدودی اعضای هیات نمایندگان نیست بلکه متعلق به کل اعضا و اقتصاد کشور است و هیچ فردی نمی تواند اتاق را برای خودش مصادره کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین