کد خبر: ۲۸۲۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲

پایان سرقت‌های شبانه از مغازه‌های پایتخت

اعضای باند سرقت پس از دستگیری قصد داشتند همه‌‌چیز را انکار کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش همشهری، از دستبرد شبانه به مغازه‌ها گرفته تا حتي رابطه خويشاوندي كه با هم داشتند. از مدتي قبل مأموران پليس پايتخت در جريان سرقت شبانه از مغازه‌ها قرار گرفتند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه دزدان با تخريب در وارد مغازه‌هاي مختلف از قصابي‌ها گرفته تا فروشگاه‌هاي لوازم يدكي خودرو و خشكبار شده و دست به سرقت مي‌زنند.

كارآگاهان اداره پنجم آگاهي تهران كه در تعقيب دزدان بودند موفق به شناسايي تعدادي از بانك‌ها و مغازه‌هايي شدند كه دوربين‌هاي مداربسته آنها لحظه دستبرد دزدان به مغازه‌هاي اطراف را ضبط كرده بود. بررسي اين تصاوير نشان مي‌دادكه سارقان در تاريكي شب و با استفاده از چند خودروي سواري راهي محل سرقت شده و نقشه خود را عملي كرده‌اند. در بين اين تصاوير مأموران چهره يكي از سارقان را شناسايي كردند.

او يكي از مجرماني بود كه پيش از اين نيز به جرم سرقت كاميون‌هاي حامل بار در جاده‌هاي بين شهري دستگير و زنداني شده بود. كارآگاهان در ادامه بررسي‌ها توانستند 10عضو اين باند را شناسايي كنند. مخفيگاه‌هاي اين افراد در كرج، صالح‌آباد، رباط‌كريم، شهريار و اسلامشهر شناسايي و محاصره شد و در عمليات همزمان كارآگاهان توانستند تمامي اعضاي باند را دستگير كنند. سارقان كه حسابي غافلگير شده‌ بودند پس از دستگيري تصميم گرفتند همه‌‌چيز را انكار كنند.

انكار واقعيت تا آنجا ادامه داشت كه تعدادي از آنها كه رابطه نزديك خويشاوندي داشتند به رغم اينكه نام فاميلشان هم يكي بود اما مدعي شدند كه همديگر را نمي‌شناسند. با اين حال شواهد و مداركي كه پليس در اختيار داشت، غيرقابل انكار بود و آنها وقتي تصاوير خود را در فيلم‌هاي ضبط‌شده ديدند مجبور شدند اعتراف كنند. اعضاي اين باند در بازجويي‌ها به سرقت از ده‌ها مغازه اعتراف كردند و گفتند كه با زاغزني در اطراف مغازه‌هاي موردنظر و اطمينان از وجود اموال فراوان در داخل اين مغازها، آنجا را نشان مي‌كردند و شبانه با همدستانشان دست به سرقت مي‌زدند.

سرهنگ داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: قاضي پرونده مجوز انتشار عكس آنها را در روزنامه‌ها صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي تهران در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

پایان سرقت‌های شبانه از مغازه‌های پایتخت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین