کد خبر: ۲۸۲۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
نامه تعدادی از نمایندگان به روسای قوای مقننه و قضاییه:

اسامی 170 نامزد مجلس هشتم که از رحیمی پول گرفته اند، منتشر شود

حدود 20 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه به رییس مجلس شورای اسلامی و رییس قوه قضائیه خواستار اعلام اسامی نامزدهای مجلس هشتم شدند که از محمدرضا رحیمی پول گرفته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه 20 امضا دارد .

در بخشی از این نامه آمده است: ما خواستار اعلام اسامی 170 نماینده و نامزد مجلس هشتم که از محمدرضا رحیمی معاون متخلف اول رییس جمهور دولت دهم پول اخذ کرده اند هستیم.

23 نماینده نیز با امضای نامه ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی درخواست مشابهی را مطرح کرده اند.

**متن نامه به رییس قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در متن این نامه که توسط کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در میان خبرنگاران توزیع شد، خطاب به رییس قوه قضاییه آمده است: با سلام و آرزوی توفیق برای حضرتعالی و خدمتگزاران صدیق و دلسوز قوه قضاییه، به پاس نعمتی که خداوند بی همتا بر ما نهاده است و اعتماد ملت را به نمایندگانشان معطوف داشته است و به پاس سوگندی که در راه حفظ دین و آیین و تامین حقوق ملت به پا کرده ایم و به خاطر علاقه مندی و دلسوزی برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهیدان والا تبار این آب و خاک لازم می داریم ، ضمن سپاسگزاری از اقدامات اخیر قوه قضاییه در محاکمه مفسدین اقتصادی، در جهت تنویر افکار عمومی و افزایش سرمایه ارزشمند اجتماعی خواستار اعلام اسامی 170 نماینده و نامزد مجلس هشتم که از محمدرضا رحیمی معاون متخلف دولت دهم پول اخذ کرده اند، هستیم. 

در ادامه این نامه آمده است: این کم ترین حق ملت رشید ایران اسلامی است که اطلاعات کافی از این افراد داشته باشند. ما فرصت را برای تجدید احترام و آمادگی برای همکاری در همه زمینه ها با آن قوه محترم و شخص جنابعالی مغتنم می شماریم و بار دیگر برای شما و همه همکارانتان آرزوی توفیق داریم. 

**متن نامه به رییس قوه مجریه

برپایه این گزارش در متن نامه مشابه به رییس مجلس شورای اسلامی نیز آمده است: آقای لاریجانی احتراما به طوری که حضرتعالی استحضار دارید رحیمی معاون اول متخلف دولت دهم بیان کرده است که به 170 نفر از نامزدها و نمایندگان مجلس هشتم پول پرداخت کرده است، از این رو افکار عمومی مجدا از مجلس شورای اسلامی درخواست افشای اسامی افرادی که که پول اخذ کرده اند را از جنابعالی داریم. 

به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری در دولت دهم در نامه ای به محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق آورده است: برای آگاهی ملت شریف ایران می گویم که همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کمیته هایی برای برنامه ریزی و راهبری امر انتخابات توسط جریانات سیاسی تشکیل می شد در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته ای متشکل از برخی چهره های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک های غیردولتی پشتیبانی مالی شود. 

رحیمی در ادامه این نامه می افزاید: در میان افراد کمک کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به این جانب معرفی شده بود برای کمک اعلام آمادگی کرد، بنده نیز به واسطه حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمک های نامبرده همچون سایر موارد در خصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذیصلاح در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمه پرونده است برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی کردم و از وی خواست که به کاندیدایی که ما معرفی می کنیم از محل حساب شخصی و چک بانکی خودش کمک کند. 

رحیمی در ادامه این نامه بیان کرد: در نهایت نامبرده مجموعا یک میلیارد و 200 میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیه اسناد و کپی چک های صادره که به قریب 170 نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید. بنابراین کل این مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و عینا به حساب نامزدها پرداخت شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین