کد خبر: ۲۸۲۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵

اطلاعات تازه از همسر بازداشت‌‌شده البغدادی

همسر سرکرده اصلی گروهک تروریستی داعش با نام جعلی قصد داشت فرار کند و سرویس‌های اطلاعاتی غرب در فعالیت‌های همسر این تروریست، نقش اصلی را ایفا می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همسر سرکرده اصلی گروهک تروریستی داعش با نام جعلی قصد داشت فرار کند و سرویس‌های اطلاعاتی غرب در فعالیت‌های همسر این تروریست، نقش اصلی را ایفا می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «واشنگتن پست» گزارشی را درباره «سجی دلیمی» منتشر کرد که گفته می‌شود همسر «ابوبکر بغدادی» سرکرده اصلی گروهک تکفیری داعش است.

به گزارش این روزنامه و با استناد به اظهارات مسئولان نظامی لبنان، دلیمی که اکنون در یکی از زندان‌های لبنان به سر می‌برد، با مدارک جعلی هویت اصلی خود را پنهان کرده بود؛ مدارکی که نشان می‌داد وی یک شهروند سوری به نام «ملک عبدالله» است، ولی در پایایان مسئولان نظامی به این مسئله پی بردند که این شخص، سجی الدلیمی-شهروند عراقی- است که 6 سال پیش و به مدت کمتر از سه ماه با بغدادی ازدواج کرده بود.

در این گزارش آمده است، ارتش لبنان دلیمی را در نوامبر سال 2014 به همراه دختربچه‌ای بازداشت کردند که احتمالا دختر سرکرده اصلی داعش است.

بنا بر این گزارش، دلیمی دست کم سه بار ازدواج و در چندین کشور در خاورمیانه زندگی کرده است.

 این در حالی است که مسئولان نظامی لبنان، او را زنی با اراده و مستقل توصیف کردند.

واشنگتن پست در ادامه می‌افزاید: دلیمی در سال گذشته صدها هزار دلار به تروریست‌های اهل سنت رسانده است؛ کسانی که در طول مرزهای لبنان و سوریه فعالیت می‌کنند.

مسئولان نظامی لبنان همچنین تأکید کردند که برای دلیمی کاری نداشت که وارد اردوگاه‌های پناهندگان سوری در شهر کوهستانی عرسال واقع در شمال لبنان شود. به گفته آنها، «حمید الدلیمی» پدر سجی، وی را تشویق کرده بود که ازدواج با بغدادی را بپذیرد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، دلیمی با یک مرد عراقی دیگر ازدواج کرده بود و از وی دو پسر دارد. اما دختر وی که 5 سال دارد، دختر بغدادی است.

مسئولان لبنانی در ادامه اظهارات خود تصریح کردند که دلیمی بیش از 200 هزار دلار از طریق حواله‌های بانکی و مؤسسات خیریه دریافت و آن را در میان تروریست ها پخش کرده است.

سرویس‌های امنیتی لبنان نیز اعلام کردند که فعالیت دیلمی از طریق سرویس های اطلاعاتی غرب صورت می‌گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین