کد خبر: ۲۸۲۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰

آغاز به کار شبکه العرب در بحرین

این دو شبکه با انتقادهایی مواجه است که براساس آن این شبکه ها دیدگاه های مالکان خود را به ویژه پس از بهار عربی و قیام ها علیه حکومت های مستبد منعکس می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شبکه خبری تلویزیونی عربی العرب که به ولید بن طلال شاهزاده ثروتمند سعودی تعلق دارد، یکشنبه پخش برنامه های خود را شروع کرد و به این ترتیب وارد رقابت با دیگر شبکه های منطقه ای مانند الجزیره و العربیه شد.
 العرب در نخستین بخش خبری خود از استودیوهای خود در منامه ، پایتخت بحرین ،‌ مصاحبه ای با خلیل المرزوق یکی از رهبران مهم ترین گروه مخالف بحرینی پخش کرد . المرزوق در این مصاحبه از تصمیم منامه در سلب تابعیت از 27 بحرینی که روز قبل اعلام شده بود ، انتقاد کرد.

حضور نمادین این مخالف عضو الوفاق در این شبکه تلویزیونی از عزم آشکار العرب در تامین پوششی متوازن از رویدادها حکایت دارد.

جمال قاشقچی مدیر کل شبکه العرب یکشنبه تاکید کرد آغاز به کار این شبکه با 280 کارمند از 30 کشور از جمله حدود 30 تن از عربستان سعودی به نیاز یک شبکه ای مستقل و بی طرف پاسخ می دهد.

اعلام داعش در اعدام یک گروگان ژاپنی ، آشوب سیاسی در یمن و موج خشونت ها در مصر از اخبار مهم نخستین بخش خبری العرب بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از منامه ،‌ آغاز به کار العرب که از زمان اعلام طرح در سال 2010 بارها به تاخیر افتاده است به مجموعه ای از شبکه های خبری عربی و یا عرب زبان افزوده می شود.
نخستین این شبکه ها الجزیره قطر بود که سال 1996 آغاز کرد و سپس شبکه العربیه از گروه ام بی سی به مالکیت شیخ ولید ابراهیم از وابستگان به ملک فهد راه اندازی شد.

العرب همچنین باید با شبکه های جدیدترین مانند اسکای نیوز عربی ، فرانسه 24 و بی بی سی عربی ، یک شبکه ترکیه ، الحره (آمریکا ) و روسیا الیوم که در عین حال نتوانستند سهم گسترده مخاطبان الجزیره و العربیه را به دست آورند ، رقابت کند.

این دو شبکه با انتقادهایی مواجه است که براساس آن این شبکه ها دیدگاه های مالکان خود را به ویژه پس از بهار عربی و قیام ها علیه حکومت های مستبد منعکس می کنند.

به این ترتیب ،‌هنگامی که قطر به حمایت از اخوان المسلمین مصر متهم شد و این سازمان را عربستان سعودی سازمانی تروریستی خواند ،‌مواضع ریاض و دوحه در پوشش های الجزیره و العربیه منعکس شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین