کد خبر: ۲۸۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴

دستگیری 300 هزار نفر در رابطه با مواد مخدر در 10 ماه

این مسئول از راه اندازی خط مشاوره 09628 در سطح کشور خبر داد و گفت: طی سال جاری 120 درصد افزایش ارتباط مردم با این مرکز بوده که 83 درصد مشاوره کنندگان را زنان تشکیل می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت :طی 10 ماه گذشته سیصد هزار نفر در رابطه با مواد مخدر در کشور دستگیر شدند.

«علیرضا جزینی» عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود:60 هزار نفر از این افراد را معتادان کف خیابانی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال 2014 در کشور افغانستان 7 هزار تن مواد مخدرکشت و تولید شده اظهار داشت:طی 8 ماه امسال به علت مصرف مواد مخدر 2 هزار نفر در سطح کشور فوت کرده اند که از این تعداد 200 نفر زن هستند و شاهد افزایش 9.2 درصدی نسبت به سال گذشته در این زمینه هستیم.

جزینی با اشاره به اینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان کارهای خوبی صورت گرفته است افزود:72 نفراز لرستان نیز جزو فوت شدگان در زمینه مصرف مواد مخدر هستند.

وی تصریح کرد: بحث برخورد با عطاری های متخلف یکی از برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر است که در سطح کشور کارهای خوبی صورت گرفته و به طبع در استانها نیز این اقدامات در حال انجام است.

جزینی یادآور شد: 89 درصد مراکز ترک اعتیاد در سطح کشور یا ساماندهی شده اند و یا پلمب شده اند که انتظار ما از مسئولان استان این است که 10 مرکز لرستان را در مسیر ساماندهی مجوز قانونی قرار دهند.

این مسئول از راه اندازی خط مشاوره 09628 در سطح کشور خبر داد و گفت: طی سال جاری 120 درصد افزایش ارتباط مردم با این مرکز بوده که 83 درصد مشاوره کنندگان را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: 84 درصد کسانی که با این مرکز تماس گرفته اند پاک و هیچ گونه موادی مصرف نکرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین