کد خبر: ۲۸۲۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

وزیر راه: هزینه نگهداری راهها 8 هزار میلیارد تومان است ولی فقط 1600 میلیارد بودجه داریم

وزیر راه و شهرسازی، هزینه نگهداری راه های کشور را سالانه حدود 80 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در مجموع سالانه 16 هزار میلیارد ریال اعتبار به این وزارتخانه تخصیص می یابد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ˈعباس آخوندیˈ روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پایانه مسافری پرویزخان قصرشیرین با اشاره به کمبود منابع مالی برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی در دست اقدام، گفت: مرمت و بهسازی 200 هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی کشور شامل راه های روستایی و شهری و آزاد راه سالانه بار مالی زیادی را برای وزارت راه و شهرسازی ایجاد می کند.

او گفت: با وجود کمبود منابع مالی، عملیات روکش آسفالت بسیاری از راه های مهم کشور امسال انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که در نظر است برای نگهداری تمام جاده های کشور بر اساس استانداردهای بین المللی اقدام شود.

آخوندی با اشاره به سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته در شرکت های حمل و نقل کشور، گفت: نگهداری راه ها علاوه بر بار مالی زیاد، یکی از سخت ترین و دشوارترین کارهاست.

او از نوسازی ناوگان هوایی کشور خبر داد و گفت: در سالجاری 12 فروند هواپیمای جدید خریداری و وارد کشور شد.

او با اشاره به تحریم های دشمنان گفت: بهبود روابط بین المللی و سیاست خارجی در توسعه و بهسازی ناوگان هوایی نقش موثری دارد و با وجود تمام مسایل و مشکلات، نوسازی ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون هشت طرح مهم خطوط ریلی از جمله برقی کردن ناوگان حمل و نقل و دو خطه کردن برخی مسیرها در مناطق مختلف کشور در دست اقدام است.

آخوندی به همراه هیات همراه برای افتتاح پایانه مسافری مرز رسمی پرویزخان روز جاری به قصرشیرین سفر کرده بود.

عملیات اجرایی پایانه صادراتی مرز رسمی پرویزخان که دارای سرسرای تجاری به مساحت دو هزار و 500 متر مربع، سرسرای مسافری به مساحت سه هزار و 700 متر مربع و یک هزار و 600 متر مربع ساختمان اداری است از مرداد سال 90 آغاز شد.

برای احداث این پایانه اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون 200 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه 186 کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد که در امتداد این مرز دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین