کد خبر: ۲۸۲۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

آنفلوآنزای پرندگان در هنگ‌کنگ ۱۱۸ قربانی گرفت

266 نفر از شهروندان هنگ کنگ طی یک سال گذشته به ویروس آنفلوآنزای پرندگان متبلا شدند که از این تعداد 118 نفر جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت هنگ کنگ روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: ویروسی که این افراد به آن مبتلا شدند، از نوع خطرناک H3N2 و H7N9 اعلام شده است.

براساس این گزارش، بیشتر قربانیان از افراد با سنین بالای 18 سال و سالمندان بوده اند.

مسوولان بهداشتی و ایمنی غذایی هنگ کنگ مکررا از مردم می خواهند، رعایت نکات بهداشتی را به منظور مبتلا نشدن به این بیماری، همچنان در دستور کار خود داشته باشند.

مقامات بهداشت و امنیت مواد غذایی هنگ کنگ اوایل دی ماه سالجاری و در پی مشاهده ویروس آنفلوآنزای مرغی در میان ماکیان زنده، بیش از 15 هزار قطعه مرغ را معدوم کردند.

آنان همچنین، هفته گذشته از ممنوعیت واردات گوشت بوقلمون و دیگر فرآورده های این حیوان از انگلیس و رژیم اشغالگر قدس خبر دادند.

این تصمیم پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر آلوده بودن بوقلمون های انگلیس و سرزمین اشغالی فلسطین به نوعی از ویروس آنفلوآنزای پرندگان اتخاذ شد.

مسوولان بهداشتی این منطقه همچنین از اوایل ماه گذشته و با مشاهده موارد جدید ابتلا به این ویروس، سطح هشدار درباره ابتلا به بیماری آنفلوانزای پرندگان را افزایش داده اند.

بیمارستانهای هنگ کنگ از اواسط دی ماه سالجاری به دنبال وخامت حال یک زن 68 ساله که به علت ابتلا به ویروس مرگبار H7N9 آنفلوانزای مرغی در بیمارستان بستری شد، همچنان در وضیعت هشدار بالا قرار دارند.

این زن در تاریخ 25 دسامبر و دو هفته پس از بازگشت از شهر «شن جن» در جنوب چین روانه بیمارستان شد.

هنگ کنگ شهری است جزیره ای در چین که از سال 1842 تا 1997 جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود و در سال 1997 و پس از پایان یافتن پیمان قبلی، به جمهوری خلق چین پیوست.

این منطقه هم اکنون به مرکزی مهم و اصلی در امور مالی جهان مبدل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین