کد خبر: ۲۸۲۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸

کری در دیدار با ظریف بر دستیابی به توافق هسته ای تا 11 فروردین تاکید کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود، بر لزوم دستیابی به یک توافق سیاسی درباره موضوع هسته ای ایران تا پایان ماه مارس آینده (11فروردین) تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در پایان دیدار بیش از دو ساعته جان کری و محمدجواد ظریف در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ گفت: کری بار دیگر نسبت به دستیابی به یک راه حل سیاسی تا پایان ماه مارس ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین افزود: «ما بر ادامه تماس های کنونی توافق کرده و برای دیدار در آینده نزدیک تلاش خواهیم کرد.»

مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان بیش از دو سال است که برای دستیابی به توافقی همه جانبه درباره برنامه هسته ای ایران جریان دارد.

قدرت های بزرگ برای دستیابی به یک توافق سیاسی تا قبل از 31 مارس (11فروردین) و رسیدن به توافقی جامع در ارتباط با جنبه های فنی این موضوع تا 30 ژوئن (9 تیر) امیدوارند.

جان کری و ظریف در چند ماه گذشته بارها با یکدیگر دیدار کرده اند و مذاکرات میان طرفین در سطح کارشناسان نیز همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر ˈیانگ جیه چیˈ وزیر امور خارجه چین نیز در کنفرانس امنیت مونیج خاطرنشان کرد که شانس زیادی برای حل موضوع هسته ای ایران وجود دارد.

وی افزود: چین برای تقویت تماس و همکاری های خود با طرفین به منظور دستیابی فوری به یک توافق همه جانبه آمادگی دارد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران جمعه شب به وقت محلی برای شرکت اجلاس امنیتی مونیخ، وارد آلمان شد. وی ابتدا در حاشیه این اجلاس با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره ترسیم روند مذاکرات ایران و 1+5 گفت وگو کرد.

ظریف پس از این دیدار، با «فرانک والتر اشتاین» همتای آلمانی خود به گفت وگو نشست و بعد از آن با کوفی عنان و برخی از رهبران سابق سیاسی جهان که در قالب گروه ( The Elders ) فعالیت می کنند، دیدار کرد.

پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ در روزهای 17، 18 و 19 بهمن در «باواریا» در آلمان برگزار می شود.

قراراست ظریف روز یکشنبه در میزگردی با حضور لوران فابیوس وزیرخارجه فرانسه، جان کری وزیرخارجه آمریکا و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در اجلاس مونیخ شرکت کند. موضوع این میزگرد، ایران خواهد بود.

به گفته رییس کنفرانس امنیتی مونیخ، احتمال دارد هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا نیز به این میزگرد ملحق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین