کد خبر: ۲۸۳۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

بازی ایران و شیلی در سوئد لغو شد

با مخالفت فدراسیون فوتبال سوئد بازی تدارکاتی ایران و شیلی در استکهلم لغو شد و به احتمال فراوان ملی‌پوشان در اتریش به مصاف شیلی می‌روند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنا بر مخالفت رسمی فدراسیون فوتبال سوئد با برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و شیلی در این کشور، برگزاری این مسابقه در سوئد لغو شده است.

تیم ملی قرار بود یکم فروردین تهران را به مقصد استکهلم ترک کند تا در تاریخ 5 فروردین دیدار دوستانه‌ای را با شیلی برگزار کرده و پس از چند روز تمرین در تاریخ 11 فروردین هم با سوئد بازی کند که سوئدی‌ها با ارسال نامه‌ای برای فدراسیون فوتبال، با این موضوع مخالفت کردند.

دلیل سوئد برای مخالفت این مسابقه تحت تاثیر قرار گرفتن بازی تیم ملی کشورشان با ایران است. آن‌ها عنوان کرده‌اند در صورتی که تیم ایران نتیجه ضعیفی در بازی با شیلی به دست آورد، ممکن است استقبال تماشاگران از بازی ایران و سوئد که تنها 6 روز بعد از بازی با شیلی برگزار می‌شود کم شود و با توجه به اینکه سوئد برای کسب درآمد از بازی تدارکاتی با ایران برنامه‌ریزی داشته است، بهتر است این اتفاق صورت نگیرد.

سوئد به بازی تدارکاتی با ایران نگاه اقتصادی دارد و به خاطر مسائل بازاریابی چنین تصمیمی گرفته است. آن‌ها اسپانسر تبلیغاتی برای پخش تلویزیونی و سایر موارد فراهم کرده‌اند.

بر همین اساس فدراسیون فوتبال در تلاش است تا محل دیگری را برای برگزاری بازی ایران و شیلی انتخاب کند و در همین راستا مذاکراتی با مسئولان ورزشی اتریش صورت گرفته و به موافقت ضمنی این کشور هم رسیده است.

به گزارش ایسنا، برگزاری بازی ایران و شیلی در اتریش تنها در گرو تاییدیه‌های امنیتی از سوی پلیس این کشور است که در این صورت این مسابقه در تاریخ 5 فروردین یا به احتمال قوی 6 فروردین در این کشور انجام می‌شود و بعد از آن تیم ملی برای بازی با سوئد راهی استکهلم خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین