کد خبر: ۲۸۳۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹

نوبخت: اختیارات دولت در زمینه چای به سازمان چای واگذار شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: تمام اختیارات دولت اعم از واردات، صادرات، تولید و فروش و بازرگانی محصول چای، به سازمان چای واگذار شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'محمدباقر نوبخت' عصر سه شنبه در پایان نشست بررسی مشکلات چای که با حضور دست اندرکاران این محصول کشاورزی در استانداری گیلان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفویض اختیارات دولت به سازمان چای به منظور رفع مشکل چایکاران شمال کشور و جلوگیری از تداخل تصمیمات دیگر سازمان ها و مغایر نبودن تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در خصوص چای با منافع چایکاران، انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس، سازمان چای باید در محدوده وزارت جهاد کشاورزی و زیرنظر وزیر، به همه امور مربوط به چای اعم از واردات و صادرات و هر نوع کاری که مرتبط با چایکاری می شود، رسیدگی کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: سازمان چای همچنین موظف است که امور چای را ساماندهی کند و در این روند، اگر هم با موانع و مشکلاتی مواجه شد، دولت از هیچ کمکی در روند بهبود تولیدات و افزایش کیفیت محصول چای کوتاهی نخواهد کرد.

نوبخت در ادامه سخنانش گفت: مبلغ 25 میلیارد تومان بابت بهزراعی باغات چای کشور تا هفته آینده به حساب چایکاران واریز می شود.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از کشاورزی گیلان در حال تاسیس است و در این زمینه کمیته ای نیز تشکیل شده تا آن را به سرانجام برساند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: بقیه مبلغ مربوط به بهزراعی باغات چای، با راه اندازی این صندوق واریز می شود.

وی با یادآوری اینکه در سال 90 ، 28 میلیارد تومان و در سال 91 ، 30 میلیارد تومان اعتبار در بخش چای و به منظور کمک به چایکاری در نظر گرفته شده بود، افزود: اعتبار اختصاص یافته به امر چایکاری در سال 92 به عنوان نخستین سال آغاز به کار دولت تدبیر و امید، 60 میلیارد تومان بوده است.

نوبخت اختصاص مبلغ 160 میلیارد تومان اعتبار به بخش چای کشور در سال 93 را نشان دهنده اهتمام و توجه جدی دولت به موضوع چایکاری و رفع مشکلات این بخش عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، استان های گیلان و مازندران حدود 32 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغات در استان گیلان واقع است.

طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد، قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در فصل زراعی گذشته یک هزار و 800 تومان و برگ سبز چای درجه دو، یک هزار تومان تعیین شده بود.

نزدیک به 60 هزار خانوار چایکار در استان های شمالی کشور طی سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه برگ سبز چای برداشت می کنند.

استاندار گیلان در دی ماه امسال نیز در نامه های جداگانه ای به محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، خواستار شتاب در پرداخت اعتبارات بهزراعی باغات چای شده بود.

محمدعلی نجفی در این نامه ها گفته بود: از آنجا که بهترین زمان انجام عملیات بهزراعی باغات چای از آذرماه تا اواخر بهمن هر سال است، ابلاغ این اعتبارات موجب افزایش امید کشاورزان و بهبود کیفیت محصول چای خواهد شد.

مراسم واگذاری 388 واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز صبح امروز (سه شنبه) با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در رشت برگزار شد.

سخنگوی دولت عصر دیروز (دوشنبه) نیز از پروژه راه آهن قزوین - رشت و 11 کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت - قزوین بازدید کرد.

محمدباقر نوبخت سخنران مراسم 22 بهمن و راهپیمایی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است که در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین