کد خبر: ۲۸۳۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

پاسخ وزارت خارجه ایران به ادعاهای اوباما

وی گفت: امروز ناکارآمدی سیاست اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله میزان پیشرفت چشمگیر برنامه صلح آمیز هسته ای نمایان بوده و از نظر ما دقیقا به همین دلیل است که آمریکا به پای میز مذاکرات آمده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود با رویکرد تعامل سازنده وارد مذاکرات هسته ای شده است تا به این بحران ساختگی پایان دهد.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم اضافه کرد: به نظر می رسد تکرار استدلال نادرست مبنی براینکه تحریمهای غیر قانونی و ظالمانه باعث حاضر شدن جمهوری اسلامی ایران بر سر میز مذاکرات شده است، با هدف جلب توجه افکار عمومی داخلی آمریکا و مقابله با رقبای سیاسی بیان می شود.

وی گفت: امروز ناکارآمدی سیاست اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله میزان پیشرفت چشمگیر برنامه صلح آمیز هسته ای نمایان بوده و از نظر ما دقیقا به همین دلیل است که آمریکا به پای میز مذاکرات آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اراده سیاسی برای دستیابی به توافق نیز تاکید کرد: به گواهی گزارشهای متعدد سازمان بین المللی انرژی اتمی به عنوان مرجع مسئول، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خویش بر مبنای توافق ژنو پایبند بوده که این امر از یکسو نشان دهنده جدیت ایران در تصمیمی که اتخاذ کرده است و از سوی دیگر وجود

اراده محکم سیاسی در مقامات ایرانی برای دستیابی به یک توافق خوب. اکنون این طرف آمریکایی است که باید سیاست زیاده خواهی را کنار گذارده و با فائق آمدن بر مسائل داخلی خود، تصمیم نهائی را گرفته و زمینه را برای شکل گیری توافق جامع فراهم آورد.

مرضیه افخم همچنین در باره اظهارات رئیس جمهور آمریکا درخصوص مسائل داخلی ایران و رابطه دولت و مردم ایران گفت: بهتر است به جای اینگونه اظهارات غیر واقعی و تکراری حضور گسترده مردم ایران در همه مناسبتها و انتخابات از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون را مرور کنند و بی تردید حضور یکپارچه و وسیع مردم ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماد انسجام و همبستگی ملی پاسخی روشن به اینگونه اظهارات است و سستی و شکنندگی مبانی استدلالی آنها را نمایان خواهد ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مطرح شده در سخنان رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت ایران از تروریسم را بی اساس و تکراری خواند و افزود: آمریکا که خود حامی رژیم صهیونیستی و مروج اعمال تروریستی است بهتر است به این سئوال پاسخ دهد که آیا گروههای تروریستی که امروز منطقه را به آشوب کشیده و هر روز مرتکب جنایتی تازه می شوند جز با کمک و پشتیبانی آمریکا و متحدین آن ایجاد شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین