کد خبر: ۲۸۴۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
افزایش درآمد حقوق بگیران راهکار رونق اقتصادی؛

رونق کسب و کار شب عید موقتی است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ، رونق کسب و کار این روزهای بازار را موقتی و مرتبط با نزدیک شدن به ایام پایانی سال دانست و گفت: دولت باید افزایش درآمد حقوق بگیران را به عنوان راهکاری برای رونق اقتصادی، مدنظر قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اقتصادی: ابراهیم جمیلی با اشاره به رونق موقتی که این روزها در فضای کسب و کار رخ داده است، گفت: به طور قطع بازار شب عید در رونق کوتاه مدت فضای کسب و کار و بازار اثرگذار است و این البته به رسم و رسوم کشور برمی‌گردد؛ اما اینکه چقدر این رونق ادامه یابد، بستگی به برنامه ریزی دولت دارد.

رئیس ستاد ائتلاف بزرگ، افزود: در این میان باید رونق فضای کسب و کار را به صورت یک فرآیند پایدار شاهد بود تا بتوان در مورد عملکرد دولت در زمینه بهبود مستمر فضای اقتصادی کشور اظهارنظر نمود.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که می توان در بازار برای رونق تولید و کسب و کار به کار بست، افزایش درآمد حقوق بگیران است و این زمانی محقق می شود که شرکتها و دولت بتوانند گردش کار را افزایش داده و تولیدکنندگان نیز با ظرفیت کامل، کارخانه خود را اداره کنند؛ بنابراین باید دولت برنامه ریزی را به نحوی صورت دهد که بخش های تولیدی، زمینه ساز رشد اقتصادی و افزایش درآمد مردم باشند.

به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ، چنانچه بخش تولید کشور، با ظرفیت کامل کار کند و مکانیزم های پولی و مالی در راستای تولید باشد، می توان گفت که بهبود فضای کسب و کار به بهترین شکل رخ داده است، اما شرایط فعلی کشور نیاز به اصلاح آیین نامه های حمایت از تولید دارد؛ به نحوی که فضای داخلی اقتصاد به سمتی پیش رود که جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق شود.

وی در این مورد توضیح داد: ورود کالاهای قاچاق بزرگترین آسیب به تولید کشور است و طبق آمارهای رسمی که مراجع اعلام کرده اند، حدود 20 میلیارد دلار سالانه صرف واردات کالای قاچاق می شود؛ بنابراین عوارض گمرکی واردات نیز پرداخت نشده و دولت هم بخش عمده ای از درآمد خود را از دست می دهد.

جمیلی ادامه داد: در این میان تلاش برای شفاف سازی است؛ در حالیکه قاچاق اثر مخرب در اقتصاد ایجاد می کند و باید به هر نحو ممکن به حداقل برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین