کد خبر: ۲۸۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۸

بررسي 32 حاضر در رقابتهاي جام جهاني 2006

در ادامه‌ گزارش آمده است:« آنها در تمام منطقه‌ها بازيكنان توانمندي دارند و نفر به نفر از كره‌ي جنوبي و ژاپن، حريفانشان در شرق آسيا نيرومندتر هستند.
آفتاب‌‌نیوز : در ادامه‌ گزارش آمده است:« آنها در تمام منطقه‌ها بازيكنان توانمندي دارند و نفر به نفر از كره‌ي جنوبي و ژاپن، حريفانشان در شرق آسيا نيرومندتر هستند.

براي ايران بالا آمدن از مرحله‌ي نخست جام جهاني در سومين حضورشان، نشانگر موفقيت حقيقي اين تيم است. با علي دايي، آنها بازيكني را با ركورد بيشترين گل ملي دارند. دايي تا ديدار برابر كره‌ي جنوبي (اكتبر گذشته) در يكصد و چهل و پنج بازي ملي يكصد و هفت گل زده است.

دايي در ميان چند بازيكن بزرگ است كه به احتمال فراوان در آخرين جام جهاني‌شان در آلمان به ميدان مي‌روند. يكي ديگر از آنها مهدي مهدوي‌كيا مرد مياني هامبورگ و بهترين بازيكن آسيا در سال 2003 است.

ايران همچنين چهره‌هاي هيجان‌انگيز جديدي دارد كه پيش بيني مي‌شود در مرحله‌ي پاياني رقابت‌هاي جام جهاني و پس از آن بدرخشند.

جواد نكونام، يكي از بهترين‌هاي آسيا در فصل گذشته، بازيكني در خط مياني است كه چند باشگاه اروپايي خواهان به خدمت گرفتن او هستند. وحيد هاشميان به تازگي با هانوفر خودش را در فوتبال آلمان نشان داده است.

ايران به سادگي به جام جهاني رسيد. آنها پشت سر ژاپن در جايگاه دوم مرحله‌ي پاياني رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در گروه B آسيا قرار گرفتند.

تنها شكست برابر ژاپن (با نتيجه‌ي دو بر يك) در يوكوهاما بود. ايران در تهران برابر ژاپن دو بر يك پيروز شد كه هر دو گل را هاشميان زد.

ايران اميدوار است تا با برگزاري چند تورنمنت و بازي دوستانه براي جام جهاني آماده شود و شايد بيشتر از ساير تيم‌هايي كه به مرحله‌ي پاياني رسيده‌اند ديدارهاي تداركاتي داشته باشند.

برانكو ايوانكوويچ سرمربي كروات ايران كه با اين تيم در جام ملت‌هاي آسيا (2004 چين) در جايگاه سوم ايستاد باور دارد بازي‌هاي تداركاتي بهترين راه براي هماهنگ كردن بازيكناني است كه دور از هم هستند.

ايراني‌ها كه پيشتر جام‌هاي جهاني 1978 و 1998 را تجربه كرده‌اند تا كنون نتوانسته‌اند از مرحله‌ي نخست صعود كنند اما، اكنون گروه نيرومند و توانمندي دارند كه مي‌توانند در 2006 اين كار را انجام دهند.»

گفتني است، رويترز به بررسي 32 حاضر در رقابتهاي جام جهاني 2006 مي‌پردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین