کد خبر: ۲۸۴۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

چه کسانی به احمدی ​نژاد تسلیت نگفتند؟

در شرایطی که محمود احمدی نژاد و یارانش در هفته های اخیر به دلیل نقش شان در پرونده های فساد اقتصادی گسترده در ارکان بالادستی ایران، با انتقادات وسیعی مواجه شده اند، و محبوبیتشان در افکارعمومی به شدت کاسته شده، درگذشت مادر محمود احمدی نژاد، برای مدتی او را از زیر فشار خارج کرد و موجب شد تا وی به جای پیام شماتت، چند پیام تسلیت دریافت کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت عصرقانون در ادامه نوشت: در همین حال، عدم حضور چهره هایی چون محمدرضا رحیمی معاون اول پیشین او، در حالی که بسیاری از وزیران کابینه اش هم با غیبت خود نشان دادند که دیگر حاضر نیستند حسابشان را با او در یک جا نگاه دارند، ناگهان به چشم ها آمد و از جمله گلایه هواداران احمدی نژاد را موجب شد و همه این ها به مراسم درگذشت مادر او رنگی از سیاست زد.

 خبر درگشت مادر محمود احمدی نژاد، با تاکید رسانه ها بر حضور فرزندش در راهپیمایی حکومتی ۲۲ بهمن به طور رسمی اعلام شد.رسانه های دولتی اعلام کردند که مادر آقای احمدی نژاد چند ساعت قبل از سالگرد انقلاب ۵۷ درگذشته است و محمود احمدی نژاد، با وجود داغدار بودن، خود را به صف راهپیمایان مراسم که حکومت هر سال بیشتر سعی در جمع آوری مردم در آن دارد، برساند.

  در متن خبری که در همان روز رسانه های حکومتی از درگذشت مادر احمدی نژاد منتشر کردند، آمده بود: "ساعتی پیش بانو سیده فاطمه قادری، مادر دکتر محمود احمدی نژاد دار فانی را وداع گفت. رییس جمهور سابق پس از وداع با مادر مکرمه اش در یکی از بیمارستانهای تهران برای حضور در راهپیمایی عظیم و دشمن شکن ۲۲ بهمن عازم خیابان آزادی شد”.

 در پی انتشار این خبر، رسانه ها به گمانه زنی درباره پیام های تسلیت صاحب مقامات پرداختند چرا که از دید آنان، پس از مشخص شدن نقش احمدی نژادی ها درپرونده های فساد اقتصادی، و پایان عملی توهم پاکدستی دولت او، این پیام ها می توانست آینده سیاسی وی را نشان دهد. در نهایت، صدور پیام تسلیت حضرت آیت الله خامنه ای، حسن روحانی، حسن خمینی و البته هاشمی رفسنجانی به این بازی رسانه ای پایان داد.

  البته پیام های تسلیت سران نظام به وی، در مختصرترین و رسمی ترین حالت ممکن صادر شده به طوری که در پیام تک خطی حضرت آیت الله خامنه‌ای آمده است: "درگذشت بانوی پرهیزگار و انقلابی والده ی ماجده را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می گویم و برای ایشان رحمت و مغفرت واسعه ی الهی را مسئلت می نمایم”.

 حسن روحانی نیز وی را "عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام” خطاب قرار داده و نوشته است: "اینجانب مصیبت وارده را به جنابعالی و خانواده محترم صمیمانه تسلیت عرض کرده، از خداوند متعال برای آن مادر مومنه و پرهیزگار رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان بویژه جنابعالی صبر و اجر مسألت دارم”.

 یادگار امام، حسن خمینی نیز کوتاه تر از همه، نوشته است: "مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده، برای آن مرحومه غفران واسع و برای جنابعالی و سایر بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم”.

 در این میان، آیت الله هاشمی رفسنجانی که هم اکنون رئیس آقای احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام محسوب می شود، از صدور پیام کتبی خطاب به وی خودداری کرده و تنها به تسلیت شفاهی در جلسه مجمع اکتفاء کرده است.

 در میان این اسامی، نام محمدرضا رحیمی، دوست صمیمی و معاون اول وی بیش از بقیه با توجه رسانه ای مواجه شد چرا که وی علاوه بر عدم ارسال پیام، از حضور در مراسم تدفیق و ختم مادر احمدی نژاد خودداری کرده است. همان کسی که دیگر قطعی شده است که در روزهای آینده راهی زندان خواهد شد.

 سایت "بهارنیوز” می نویسد: "در حالیکه اکثر دوستان و مدیران اجرایی دولت احمدی نژاد در مراسم تشییع جنازه والده احمدی نژاد حاضر بودند، خبری از محمدرضا رحیمی معاون اول او نبود. در این مراسم اسفندیار رحیم‌مشایی، فریدون عباسی، علی‌اکبر جوانفکر، غلامحسین الهام، مرتضی تمدن،‌ خلیلیان، سیدمحمد حسینی، محمدعلی رامین، ثمره‌هاشمی و سعید مرتضوی و برخی نمایندگان گروه پایداری همچون کوچک زاده حضور داشتند و آیت‌الله موحدی کرمانی بر پیکر والده احمدی‌نژاد اقامه نماز کرد اما محمدرضا رحیمی که از موضع گیری رییس خود به خاطر حکم محکومیتش ناراحت بوده و برای او نامه ای شدیداللحن نیز ارسال کرد، در این مراسم غایب بزرگ بود”.

 در همین حال، رسانه های خبری با انتشار مجموعه عکس های مراسم تدفین و ختم، تصویر حضور چهره هایی چون محمدعلی جعفری فرمانده سپاه، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم، حسین فریدون فرستاده حسن روحانی، حجت الاسلام طباطبایی و…را بازتاب دادند.

 تاکنون مصباح یزدی که از وی به عنوان "پدر معنوی” احمدی نژاد یاد می شود نیز به وی تسلیت نگفته است.محمدرضا باهنر، احمد خاتمی، احمد جنتی، توکلی، نادران و… هم از جمله اصولگرایانی هستند که پیام تسلیتی از سوی آنان خطاب به احمدی نژاد منتشر نشده است تا جایی که سایت های هوادار احمدی نٰژاد، آنها را "بی معرف” بنامند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین