کد خبر: ۲۸۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲

ميلياردرها در كجا هستند؟ +جدول

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعتماد نوشت: موسسه UBSگزارش جديدي از ثروت جهاني و افراد ميلياردر صاحب اين ثروت كلان منتشر كرده كه نشان از افزايش آنها در چند سال گذشته دارد. بر اساس اين گزارش كه با در نظر گرفتن آخرين تحولات مالي جهاني صورت گرفته، از ٢٣٢٥ ميلياردر كنوني تعداد ١٥٥ ميلياردر در چند سال اخير به اين فهرست اضافه شده اند. با توجه به گزارش منتشر شده موسسه UBS در مورد سرشماري ميلياردرهاي جهان در سال ٢٠١٤، در طول اين سال ميلادي با جهش ٧درصد ميلياردرها در جهان رو به رو بوده ايم.

اما يك ميلياردر استاندارد بر اساس اين تعريف چه كسي است؟ بر اساس اين گزارش ميلياردر نمونه داراي حدود ١/٣ ميليارد دلار است در سن ٦٣ سالگي است، همچنين ثروت وي بايد قبل از سن ٤٠ سالگي كمتر از يك ميليارد دلار بوده باشد. به طور متوسط ٩٠درصد از اين ميلياردرها كه در سرشماري لحاظ شده اند ازدواج كرده اند و بيشتر آنها صاحب دو فرزند هستند. آنها دوست دارند با ديگر ميلياردرها در ارتباط باشند، ولي روابط چندان سطح بالايي با يكديگر ندارند و در اكثر مواقع با سه ميلياردر در ارتباط هستند. اكثر آنها مرد بوده و فقط از اين تعداد ٢٨٦ مورد خانم هستند. آنها خود ساخته هستند. ٦٠درصد از ميلياردرهاي مرد به طور كامل ثروت شان را خودشان پديد آورده اند، تا قسمتي از ثروت شان را مديون فعاليت هاي خودشان بدانند.

 هر چند داستان به قدري براي زنان متفاوت است، فقط ١٧درصد از زنان ثروت شان را خودشان پديد آورده اند و بيشتر از ٦٥درصد آنها ثروت خودشان را به ارث برده اند. آنها در بسياري موارد مشابه يكديگر زندگي مي كنند: ميلياردرهاي نمونه داراي چند شاخص بر جسته هستند كه هر كدام از اين شاخص ها به طور متوسط ٥/٢٣ميليون دلار هزينه مي خواهد. حدود ٣٥درصد از آنها بنيادهاي بشر دوستانه و خير خواهانه را اداره و حمايت مي كنند، از هر سي ميلياردر يك ميلياردر صاحب باشگاه ورزشي يا اسب سواري است.

    آنها توجهي به تحصيلات و آموزش و پرورش ندارند و براي ميلياردر شدن تحصيلات لازم نيست، با اين وجود نه همه ميلياردرها ولي برخي از آنها داراي درجه هايي از تحصيلات هستند، در واقع، در اين گزارش آمده است كه ٣٥ درصد از ميلياردرهاي جهان مدرك كارشناسي ساده دانشگاهي را ندارند.

    براي آن دسته از ميلياردرهايي كه روانه دانشگاه شدند و راه تحصيلات آكادميك را برگزيدند دانشگاه پنسيلوانيا با پيشي گرفتن از ساير دانشگاه ها، در صدر فهرست فارغ التحصيلان ميلياردري است كه مقطع كارشناسي را در دانشگاه گذرانده اند. البته جاي تعجب نيست كه بعد از دانشگاه پنسيلوانيا دانشگاه هايي نظير دانشگاهاي مطرح از جمله دانشگاه هاروارد، دانشگاه ييل و دانشگاه كاليفرنياي جنوبي را در اين فهرست در درجه هاي پايين تر ببينيد، اما جاي تعجب است كه بعد از اين دانشگاه ها نام دانشگاه هايي مانند دانشگاه بمبئي هند و دانشگاه دولتي مسكوي روسيه آورده شود.

با اين وجود از ميان ٢٠ دانشگاهي كه ميلياردرهاي دنيا بيشترين ميزان فارغ التحصيلي را در آن داشته اند، ١٦ تا از آنها در ايالات متحده قرار دارند. اما ميلياردرهاي دنيا كجا زندگي مي كنند؟ نزديك ٣٥درصد از ميلياردرهاي جهان در ٢٠ شهر زندگي مي كنند كه فقط دو شهر در ايالات متحده امريكا است. با اين وجود ايالات متحده امريكا داراي بيشترين تعداد ميلياردرهاست و نزديك به ٢٥درصد از ميلياردرهاي دنيا را در خود جاي داده است. در سال گذشته ميلادي به تنهايي، ٥٧ ميلياردر جديد امريكا به اين فهرست اضافه شدند.

   
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین