کد خبر: ۲۸۴۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷

تصاور/ پژو 301 به ایران می‌آید

شرکت پژو فرانسه مصمم به حضور دوباره در بازار خودرو کشورمان است. هر چند گفته می‌شد شرط خودروسازان خارجی برای عقد قرارداد با شرکت‌های ایرانی خاتمه مذاکرات هسته‌ای است، اما ظاهرا شرکت پژو یک قدم جلوتر آمده و قصد دارد حتی در صورت مثبت نبودن مذکرات فعالیت خود در ایران آغاز کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش دنیای اقتصاد، در این بین شرکت رقیب پژو؛ یعنی رنو هر چند همانند شرکت وطنی خود ترک ایران نکرد، اما این روزها فعالیت خود را به‌طور چشمگیری افزایش داده؛ بنابراین به نظر می‌رسد پژو قصد ندارد بازار ایران را به راحتی در اختیار رقیب خود قرار دهد. بر این اساس روز گذشته یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت که چندی پیش هیاتی از شرکت پژو و قطعه‌سازان فرانسه به قصد عقد قرارداد تولید خودرو پژو 301 وارد ایران شد.

وی تاکید کرد که شرکت پژو مصمم به حضور مستمر در ایران است؛ چراکه در صورت تداوم یا خاتمه مذاکرات هسته‌ای این قرارداد لغو نخواهد شد و پژو قول داده که این قرارداد را به تولید نهایی محصول برساند، اما این مقام آگاه با تاکید دوباره بر اینکه پژو در انتظار نتایج مذاکرات نخواهد ماند، تاکید می‌کند که ساخت داخل حداکثری، یکی از شروط وزارت صنعت و معدن و تجارت برای حضور خودروسازان خارجی است این در شرایطی است که شرکت پژو برای رقابت با رنو پیشنهاد ساخت داخل 80 درصدی را به ایران خودرو داده است .به گفته وی پژو 301 در ابتدا به‌صورت مونتاژ وارد بازار ایران می‌شود و بعد ساخت داخل آن افزایش خواهد یافت. شرکت پژو که سهمی 30 درصدی در بازار ایران دارد با خرید بخشی از سهامش توسط جنرال موتورز آمریکا، با نادیده گرفتن تمامی قراردادهای خود با شرکت ایران خودرو، از کشورمان کوچ کرد این در شرایطی است که شرکت مذکور متحمل زیان و ضررهای زیادی نیز از این بابت شد.  
 




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
saeid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
0
0
ساخت ایران. مااصلن کپی برداری نمیکنیم..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین