کد خبر: ۲۸۴۶۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

تصادف هواپیمای ماهان با کامیون حمل سوخت در مهرآباد+عکس

بر اساس اطلاعات منتشره در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی، این هواپیما به شماره رجیستر EP-MOI با حدود 15.5 سال سن، دچار خسارت هایی شده و حتی نوک بال سمت چپ این هواپیما کنده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: همین چند روز پیش بود که مسئولان سازمان هواپیمایی اقدام به انتشار فهرست تاخیرهای شرکت های مختلف هواپیمایی کردند و برخی رسانه ها با استناد به این موضوع، تلاش کردند نشان دهند تحریم ها فشار زیادی رووی این صنعت وارد کرده است. اگرچه موضوع تحریم ها عامل مهمی محسوب می شود، اما در همین شرایط نیز بی دقتی ها و اهمال هایی رخ می دهد که جلوگیری از آنها می تواند تا درصد قابل توجهی، صنعت هوایی ما را بی نیاز از خارج کند. 
 
به گزارش صبحانه، یکی از مهمترین اهمال ها در این زمینه، تصادف های متعدد هواپیماهای کشورمان با وسائل نقلیه در حال تردد در فرودگاهها است که موجب آسیب دیدگی شدید این پرنده ها و خروج طولانی مدت آنها از چرخه پرواز می شود و جایگزینی هواپیما برای اکثر شرکت های ایرانی کار آسانی نیست. 
 
هر از چند گاهی، خبری از تصادف وسیله ای نقلیه با یکی از هواپیماهای کشورمان منتشر می شود تا این سوال مطرح شود که چرا تعداد این حوادث، به نسبت دیگر کشورها اینقدر زیاد است و نمی توان جلوی تکرار آن را گرفت؟ 
 
نمونه هایی چون تصادف عجیب یک خودرو با ایرباس شرکت هواپیمایی آتا، برخورد اتوبوس با هواپیمای زاگرس در مهرآباد و تصادف عجیب مینی بوس «آسمان» با هواپیمای «هما»  و نیز برخورد یکی از دستگاههای فنی با یکی از هواپیماهای بوئینگ ام دی شرکت هما از دیگر حوادثی هستند که طی ماهها و سال گذشته در کشورمان رخ داده اند. 
 
در آخرین نمونه از این اتفاقات تلخ نیز، بعد از ظهر روز چهارشنبه 29 بهمن ماه 1393 یک فروند هواپیمای RJ100 شرکت هواپیمایی ماهان هنگام پارک در فرودگاه مهرآباد با یک دستگاه کامیون حمل سوخت برخورد کرد. 



بر اساس اطلاعات منتشره در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی، این هواپیما به شماره رجیستر EP-MOI با حدود 15.5 سال سن، دچار خسارت هایی شده و حتی نوک بال سمت چپ این هواپیما کنده شده است. 
 
   
 
خوشبختانه به نظر می رسد علت سرعت کم دو وسیله نقلیه و تصادف جزیی رخ داده، کامیون حمل سوخت با مشکلی مواجه نشده است چراکه محموله چنین خودروهایی آنهم در فرودگاه مهمی چون مهرآباد، نباید با کوچکترین حادثه ای مواجه شود. 
 
به گزارش صبحانه، نکته جالب درباره این هواپیما این است که بر اثر طوفان تاریخی روز 12 خرداد در تهران، یکی از پله هایی که وظیفه انتقال مسافران را بر عهده دارد واژگون شده و به بدنه این هواپیما اصابت کرده بود و به خاطر این حادثه، هواپیمای مذکور مدتی زمینگیر بود و با گذشت چند ماه، مجددا این هواپیما با تصادف دیگری، برای مدتی زمین گیر خواهد شد. 
 
BAe 146 یک نوع هواپیمای مسافربری متوسط ساخت شرکت بریتیش آئرواسپیس (هم‌اکنون بخشی از بی‌ای‌ئی سیستمز) در کشور انگلیس است. نخستین پرواز آن در سپتامبر ۱۹۸۱ انجام شد و دو سال بعد کاربرد تجاری یافت. در سال ۱۹۹۲، نمونه بهبود یافته این هواپیما با عنوان Avro RJ به بازار آمد. در نهایت ساخت این هواپیما از سال ۲۰۰۱ پس از تولید ۳۸۷ فروند متوقف شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین