کد خبر: ۲۸۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

بانک: جوانان اجازه فعالیت به گروه‌های تندرو را ندهند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه بر فعالیت بیشتر حزب اعتدال و توسعه در سراسر کشور تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: مرتضی بانک در همایش سراسری جوانان عضو و هوادار حزب اعتدال و توسعه با بیان این که حزب اعتدال و توسعه دولت‌ساخته نبوده و قبل از تشکیل دولت ایجاد شده اظهار کرد: «این حزب گفتمان دقیقی انتخاب کرده اما هنوز کارکرد دقیق حزبی برای این حزب همانند سایر احزاب کشور تبیین نشده است. ایجاد شرایط مناسب برای کارکرد حزبی باید هدف حزب اعتدال و توسعه باشد».

به گزارش آفتاب، وی در ادامه افزود: «این وظیفه بیش از همه به عهده شورای مرکزی و کانون جوانان این حزب است. تکیه اصلی حزب اعتدال و توسعه هم براساس معیارها و اهداف این حزب تحرک بخشی به جوانان است، حزب اعتدال و توسعه بر نیروی خلاق، سازنده، متحرک و تحرک ساز، با منطق و عقل و دور از احساسات زودگذر جوانان تکیه دارد. امیدواریم با تکیه بر این نیروی جوان فعالیت‌های آتی حزب تشکیلاتی و هدفمند‌تر باشد».

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه همچنین با بیان این که این حزب به جوانان نیاز دارد، گفت: «باید حزب در استان‌ها فعالیت خود را گسترش دهد، ما باید با انتخاب افراد مناسب در استان‌ها شاهد تحرک بیشتری  در سال آتی باشیم و اجازه ندهیم جریان‌های خودسر، تندرو و افراطی که مرگ خود را در احیای اعتدال می‌بینند کارشکنی کنند، شیعه و اسلام منطق اعتدالی دارد و هیچ گروه تندرویی نمی‌تواند به نام اسلام حرکت‌های افراطی را در جوامع نهادینه کند. برخی در کشور ما تندروی را فلسفه وجودی خود می‌دانند پس جوانان طرفدار گفتمان اعتدال با جریان‌سازی حزبی اجازه حرکت‌های افراطی را ندهند».

بانک در ادامه با اشاره به این که جوانان نیازها، انتظارات و شکایات به حقی دارند، گفت: «شما جوانان نقش موثری در تحقق تفکر اعتدالی در انتخابات سال 92 داشته‌اید، باید بدانید تکیه ما به شماست و شما باید ایده‌ها و راهها را تبیین کنید». 

وی با اشاره این که موفقیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی با مخالفت افراد تندرو مواجه می‌شود، گفت: «آن‌ها توافق سیاسی با جهان را برای کشور ما خطرناک می‌بینند و به دولت فشار می‌آورند و رهبران آن در قم و سایر شهرها نسبت‌هایی به دولت می‌دهند که بسیار خطرناک و نگران‌کننده بوده و بسیار زود هم مطرح شد اما جامعه ما بالغ، بالنده و عاقل است و نیازهای خود را درک می‌کند». 

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: «کشور ما اگر نتواند جایگاه خود را در علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد جهانی در حرکت شتاب انگیزجهانی به دست آورد، از قافله عقب می‌ماند. امروز وظیفه ما این است که اجازه ندهیم حرکت‌های تند، در روند پیشرفت جهانی در کشور ما خدشه‌ای ایجاد کند».

بانک همچنین گفت: «امیدواریم با تشکیل جلسات متعدد در استان‌ها و برگزاری جلسات تبادل نظرات، مجموعه طرفداران حزب را آگاهی داده و با ارتباط قوی‌تر با شخصیت‌های تاثیرگذار جامعه، اجازه ندهیم حرکت حزبی خاموش شود».

وی در پایان افزود: «باید فعالیت‌های حزب در استان‌ها بیشتر شود و ارتباط دفاتر استان‌ها نیز تقویت شود، حزب اعتدال و توسعه باید نقش فعال‌تری در جامعه ایفا کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین