کد خبر: ۲۸۴۷۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه:

جریانی خاص از تمام ابزارهای خود برای تخریب دولت استفاده می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان این که نیاز داریم تفکر اعتدالی، تشکیلات اعتدالی و حزب اعتدال و توسعه را در استان ها فعال تر کنیم، گفت: «اکنون تفکر اعتدالی وجود دارد اما تشکیلات منسجم اعتدالی وجود ندارد، امید است که این کار توسط حزب اعتدال و توسعه انجام شود».
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: محمود واعظی در همایش سراسری جوانان عضو و هوادار حزب اعتدال و توسعه با بیان این که هیچ کشوری به دموکراسی و آزادی نمی‌رسد مگر این که جوانان آن کشور به بلوغ فکری و سیاسی برسند، گفت: «همین موضوع در رابطه با حزب اعتدال و توسعه نیز صادق است؛ هرگاه کانون جوانان این حزب فعال و خود ساخته باشد و مسائل کشور را تجزیه و تحلیل کند آن‌گاه اعتدال و توسعه می‌تواند بر کارایی و نقش خود در جامعه تاکید کند».

به گزارش آفتاب، وی همچنین خاطرنشان کرد: «کانون جوانان از ابتدای تاسیس اعتدال و توسعه، کانون انرژی حزب بوده است، جوانان این حزب بی ادعا ترین بخش حزب بوده و در همه جا حضور داشتند، شاید بعضی اوقات به دلیل مشغله یا مسائل سیاسی به کارهای حزب نمی‌پرداختیم اما جوانان اعتدال و توسعه همواره با نشاط در میدان حاضر بودند».

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: «باید کانون جوانان این  حزب جلسات منظمی داشته و راه را به خوبی بشناسد و آن را به دیگران بشناساند، امیدوارم در شرایط جدید کشور بتوانیم نقش تشکیلاتی به کانون جوانان حزب بدهیم. امروز هم دولت و هم شخص رییس جمهور و هم نظام ما به یک تشکیلات منسجم و با انرژی اعتدالی نیاز دارد زیرا مردم از افراط و تفریط خسته شده اند، تندروی چپ و راست به نظام  و اسلام ضربه می‌زند».

واعظی با بیان این که مردم در انتخابات سال 92 نشان دادند که طرفدار اعتدال هستند، خاطرنشان کرد: «اکنون تفکر اعتدالی وجود دارد اما تشکیلات منسجم اعتدالی وجود ندارد، امید است که این کار توسط حزب اعتدال و توسعه انجام شود. من معتقدم که وقتی اندیشه اعتدالی و تشکیلات اعتدالی با هم ممزوج شوند همه اندیشه‌های اعتدالی می‌توانند یکدیگر را پیدا کنند. من آرزو دارم کانون جوانان اعتدال و توسعه از نظر عضوگیری به دقت عمل کرده و این محافل صرفاً منحصر به تهران نباشد. اگر این جلسات در سایر شهرها هم برگزار شود این تشکیلات منسجم، سریع‌تر ایجاد می‌شود».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند بسیار فکور و فهیم هستند، افزود: «این دولت از زمانی که بر سر کار آمده همواره با مشکلاتی مواجه بوده است؛ برخی مشکلات ساختاری بوده و از دولت قبل به وجود آمده است از قبل معلوم بود هر دولتی که سر کار بیاید با مشکلات باقی مانده 8 سال گذشته مواجه است اما این دولت با مشکلات اضافه هم مواجه شده است».

وی تصریح کرد: «در واقع یک جریان خاص که انتظار نداشت که دولت را از دست بدهد از ابتدای دولت یازدهم کارشکنی خود را آغاز کرد این جریان صبر نکرد که ابتدا از دولت ارزیابی داشته باشد و سپس به نقد دولت روی بیاورد. این دولت با انتقاد مخالف نیست زیرا معتقد است انتقاد موجب رشد دولت می‌شود تخریب مشکل‌ساز است و این جریان مطالب غیرواقعی را به‌عنوان عملکرد دولت تبلیغ می‌کند».

واعظی خاطرنشان کرد: «این جریان خاص با توجه به این‌که در 8 سال گذشته همه ابزارهای قدرت و پول را جمع کرده و رد پای سیاسی خود را محکم کرده فکر نمی‌کرد در انتخابات شکست بخورد. پس آن‌ها برای پیروزی در انتخابات بعدی از هر فرصتی برای تخریب دولت استفاده می‌کنند. با این وجود هر چه تخریب‌ها بیش‌تر می‌شود مردم  بیشتر با دولت مدارا کرده و حامی آن هستند».

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه همچنین با بیان این که حجم مشکلات بسیار بیش‌تر از آن چه بود که ما فکر می‌کردیم، افزود: «دولت بسیار تلاش کرد تا در وضعیت معیشت مردم تحولی ایجاد شود، در شش ماه اول کار دولت هم تغییراتی به‌وجود آمد که حجم این تغییرات مورد انتظار ما نبود».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از رویکرد دو گانه صدا و سیما در پوشش اخبار سفرهای استانی دولت نهم و دهم در مقایسه با دولت یازدهم گفت: «در سفر دولت به استان اصفهان حضور مردم برای ما غیر قابل تصور بود اما صدا و سیما صحنه‌ای از حضور مردم را نشان نداد البته عکس‌العمل مردم تابع این جوسازی‌ها نیست زیرا مردم احساس می‌کنند، دولت به آن‌ها تعلق دارد».

وی با بیان این که فشارها بر دولت در حوزه‌هایی که به‌خوبی عمل کرده بیشتر است، اظهار کرد: «آن جریان خاص از تمام ابزارهای خود برای تخریب عرصه‌های موفقیت دولت استفاده می‌کند».

واعظی با تاکید بر این که کشور ما زمانی توسعه می‌یابد که همه اندیشه‌های اعتدالی در صحنه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: «ما نیاز داریم که تفکر اعتدالی، تشکیلات اعتدالی و حزب اعتدال و توسعه را در استان‌ها فعال‌تر کنیم. این دولت باید حامی اجتماعی و مردمی خود را داشته باشد. کشور به هسته‌هایی نیاز دارد که بتواند مردم را بسیج کند. ما، درحزب اعتدال و توسعه این رسالت را برای خود قائل هستیم».

وی با اشاره به موفقیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی گفت: «دولت براساس اصول نظام و خط مشی رهبری، روابط خارجی خود را با همسایگان و سایر کشورها بازسازی کرد و تصویر واقعی از ملت و نظام ایران به دنیا ارائه کرد به‌گونه‌ای که نامه رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی با عکس‌العمل روسا و سیاست‌مداران دنیا مواجه شد، اکنون نگاه به ایران تغییر کرده و جایگاه ایران ارتقاء یافته است اگر در گذشته ایران بخشی از مشکلات تلقی می‌شد امروز ایران بخشی از راه حل است. دولت با حفظ اصول نظام با ادبیاتی با دنیا صحبت کرد که برای آن‌ها قابل فهم است، می‌توان گفت دولت توانسته در عرصه سیاست خارجی به  بخش قابل توجهی از اهداف خود برسد». 

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان این که چرا مذاکرات هسته‌ای در کشور از طریق یک گروه خاص مورد هجمه قرار می گیرد؟ خاطرنشان کرد: «رهبری بارها مذاکرات هسته‌ای را تایید کردند اما عده‌ای که ادعای زیادی در تبعیت از رهبری را دارند، بیش‌تر از همه مذاکرات را می‌کوبند زیرا فکر می‌کنند اگر توافق به‌دست آید نتیجه آن موجب عزت نظام، رهبری و دولت شده و گشایشی ایجاد می‌شود و در آینده فضا برای این جریان دیگر وجود نخواهد داشت». 

واعظی با تاکید بر این که کشورهایی که در گذشته ما را تحریم کردند برای ارتباط با ایران با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند، گفت: «امیدوارم  در بهار سال آینده شاهد خبرهای خوبی برای کشور باشیم».

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات اظهار کرد: «در دوران انتخابات ریاست جمهوری برخی نصیحت می‌کردند که چرا با وجود سایر نامزدهایی که امکانات در اختیار دارند از روحانی حمایت می‌کنیم، در حالی که ما امیدوار بودیم با مقاومت به اهداف خود برسیم. زمانی جوانان به میدان آمدند که کسی گمان نمی‌کرد تفکر اعتدالی بتواند جای خود را در کشور باز کند».

وی در پایان با بیان این که مشکلات کشور با حمایت جوانان و بسیج آن‌ها توسط مردم قابل حل خواهد بود، خطاب به جوانان حزب اعتدال و توسعه گفت: «شما باید کار تشکیلاتی انجام داده و انسجام خود را حفظ کنید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
1
خواهش میکنیم هرچه زودتر کنگره حزب هم برگزار بشه
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
0
بفرمایید عجله نکنند گروه خاص که تبحر کافی هم دارند دوسال مانده به اخر هر دولتی کارشان را شروع می کنند وسیاه نمایی را تا جایی می رسانند که طرف دیگر از سیاست بطور کل کنار بکشد ورویای شراکت در قدرت را نداشته باشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین