کد خبر: ۲۸۴۹۱۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
ناصر قوامی در گفت‌وگو با آفتاب:

آیت‌الله هاشمی در مجلس خبرگان بیشترین مقبولیت را دارد

مجلس حق نظارت بر اعمال رهبری، نظارت بر نهادهای زیرمجموعه رهبری، حق عزل و انتخاب رهبری را دارد. بنابراین جایگاه این مجلس و اعضای آن در قانون جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است. اما اینکه آیا اعضای این مجلس به وظیفه خود عمل کرده‌اند، می‌کنند یا نمی‌کنند، موضوع جدایی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: هرچه به تشکیل مجمع سالانه مجلس خبرگان رهبری نزدیک‌تر می‌شویم، جدال و بحث‌های بیشتری در این‌باره شنیده می‌شود. برخی اصول و وظایف خبرگان رهبری را گوشزد و برخی دیگر آنها را انکار می‌کنند. اصولی که به وضوح در قانون اساسی به آن‌ها تاکید شده است. بحث ریاست هم براهمیت این دوره اجلاس افزوده است. گرچه از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعنوان یکی از گزینه‌های ریاست مجلس خبرگان یاد می‌شود اما او با تاکید به اینکه برای ریاست تمایلی ندارد، گوشزد کرده که اگر گزینه‌های ناصالح کاندیدا شوند به میدان می‌آید.

 ناصرقوامی، نماینده مجلس ششم درباره اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان به آفتاب می‌گوید: مجلس خبرگان اگر به معنای واقعی کلمه باشد، مجلس مهمی است. این مجلس حق نظارت بر اعمال رهبری، نظارت بر نهادهای زیرمجموعه رهبری، حق عزل و انتخاب رهبری را دارد. بنابراین جایگاه این مجلس و اعضای آن در قانون جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است. اما اینکه آیا اعضای این مجلس به وظیفه خود عمل کرده‌اند، می‌کنند یا نمی‌کنند، موضوع جدایی است.

این نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌هایی که پیرامون ریاست مجلس خبرگان در روزهای اخیر می‌شود، می‌گوید: این جدال‌ها تنها اختصاص به این دوره ندارد در دوره‌های قبل هم وضع به همین منوال بوده است. منتها در دوره‌های قبل مخالفتی برای ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وجود نداشت. دوره‌ای هم ایشان شخصا کاندیدا نشد و آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست رسیدند.

قوامی تاکید می‌کند: در حال حاضر در خبرگان عده‌ای هستند که با اندیشه‌های آقای هاشمی زاویه پیدا کرده‌اند. من در مجلس خبرگان کسی را نمی‌بینم که در مقابل آقای هاشمی شایستگی ریاست براین مجلس با توجه به سوابق ایشان، مدارک علمی، سابقه سیاسی ایشان را داشته باشد.

 وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از سیاستمداران عالی‌رتبه کشور و یکی از ستون‌های انقلاب است. بنابراین من فکر می‌کنم اتفاقات و مخالفت‌هایی که علیه آقای هاشمی انجام می‌شود به وسیله افرادی است که قصد تضعیف جایگاه ایشان را دارند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم درباره مقبولیت و امکان ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی به خبرنگار آفتاب می‌گوید: در حال حاضر فکر می‌کنم که اگر ایشان در همین خبرگان فعلی هم کاندیدا شوند، به اندازه کافی مقبولیت دارند. اینکه از جایی ندا یا وحی نازل شود بحث دیگری است. اما در خود خبرگان من فکر می‌کنم ایشان جایگاه و پایگاه بسیار مهمی دارند.

او درباره احتمال حضور و انتخاب هاشمی شاهردوی برای ریاست مجلس خبرگان و ایجاد دوقطبی هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی می‌گوید: فکر می‌کنم اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شوند، آقای هاشمی شاهرودی خود را برای ریاست کاندیدا نخواهند کرد. چون مباحثی درباره آقای هاشمی شاهرودی مطرح است که این موضوع در مجلس ششم هم مطرح بود و من نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم. به همین منظور فکر نمی‌کنم که ایشان رای خبرگان را داشته باشد، مگر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نفع ایشان کناره‌گیری کنند و کاندیدا نشوند. مانند ریاست آقای مهدوی کنی که آیت الله هاشمی رفسنجانی به ایشان واگذار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
11
40
درود خدا و شهیدان بریاران واقعی امام ره وانقلاب بخصوص هاشمی رفسنجانی همیشه جاوید و سرافراز...
علی
|
Netherlands
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
12
34
کاش قدردان بودیم هاشمی رفسنجانی را به عنوان نعمتی برای انقلاب و حامی مخلص امام ره و رهبری را بیش از اینها درک میکردیم .قسمتی از کفران نعمت را با روی کار اومدن احمدی نژادیها با این فضاحت و اختلاس های چند هزار میلیاردی و درک کردیم که این 8سال بدتر و جانفزاتر از 8سال جنگ تحمیلی بر مملکت و ملت گذشت...کاش بیشتر توجه میکردیم ...حال عبرت گیریم و درست رفتار کنیم همانطور که در انتخابات 92 با کمی همت ملت...دست ناپاکان هتاک به نیروهای اصیل انقلاب همچون هاشمی و خاتمی و ... عزیز رو شد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
5
10
خبرگان ملت وپاسداران وطن دوست و وطن پرست ونیروهای تصمیم گیر وتصمیم ساز وبر وبچه های وزارت اطلاعات در این برهه از تاریخ باید همانطور که در سالهای گذشته نقش اساسی در حفظ وحراست این مرز وبوم ایفا نموده اند وهوشیار بوده وهستند انتخابات اتی خبرگان وبخصوص انتخاب رئیس خبرگان راهم بابد رصد کنند چراکه ظاهرا افرادی از اختلاف نظر بزرگان نظام در باره بعضی مسائل دارند برای کسانی شناسنامه جعلی وهویتی وانقلابی میسازند تا بعضیها را بر ریاست مجلس خبرگان بگمارند در صورتیکه حتی اگر در بین اعضای مجلس خبرگان اختلاف دیدگاه وجود دارد که این طور هم هست نیاید این اختلاف دیدگاه مانع از ان شود که فردی هماند ایت الله هاشمی رفسنجانی که شناسنامه انقلاب ونظام است نتواند بر کرسی ریاست مجلس تیکه بزند اقایان باید توجه داشته باشند که اگر بر مسندی تکیه زده اند ناشی از مجاهدتهای افرادی همچون ایت الله هاشمی بوده که مورد وثوق امام (ره ) بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
4
12
درود بر شرافتت
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
15
6
به نظر من ایشان به نفع اقای هاشمی شاهرودی کنار برود بهتر است
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
3
درود بر هاشمی مرد پایبند به نظام و انقلاب و سردار سازندگی ایران اسلامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
2
یکسری چون دشمن اقای رفسنجانی هستند میخواهند کاری کند که ایشان را حذف کند ولی خدا پشت وپناه اقای رفسنجانی میباشد وانها به هدف پلیدشان نخواهند رسید اقای رفسنجانی شناسنامه این انقلاب هستند بخاطراینکه امام راحل چرا افراد دیگر را به سمت جانشین فرماندهی کل قوا منصوب نمودند حتما وصد درصد یک توانی ویک چیزی دراقای هاشمی رفسنجانی وجود داشت که باوجود بودن شخصیت های دیگراقای رفسنجانی را به این مقام منصوب نمودند بخدا رفسنجانی تاهست باید قدرش را بدانیم ایشان برای این انقلاب نعمت هستند ایشان درخصوص اقای احمدی نژاد هشدار لازم را داده بودند ولی الان هرچه میکشیم ازسیاستهای غلط اقای احمدی نژاد ملت میکشدبه خدا روا نیست واین نهایت اجحاف درحق اقای هاشمی رفسنجانی است که ایشان به مقام رئیس مجلس خبرگان انتخاب نشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین