کد خبر: ۲۸۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
محمد نیک بین تهیه کننده در گفتگو با آفتاب:

وزارت ارشاد تصیم‌گیرنده نهایی در حوزه فرهنگ باشد

محمد نیک‌بین، تهیه‌کننده سینما نقش ارشاد را تصمیم‌گیری‌های نهایی این وزارتخانه مهم دانست و تاکید کرد: خواسته اصلی تهیه‌کنندگان این است که ارشاد مرجع تصمیم‌گیری نهایی در حوزه فرهنگ باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: محمد نیک بین، تهیه‌کننده سینما با اشاره به برگزاری نشست تهیه‌کنندگان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شرایط فعلی خواسته اصلی تهیه‌کنندگان این است که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مرجع اصلی تصمیم‌گیری‌های نهایی در حوزه فرهنگ باشد زیرا بنا به قانون، این وزارتخانه است که می‌تواند با دانش وبینش درباره امور تخصصی هنری تصمیم گیری داشته باشد.

این کارگردان به خبرنگار آفتاب گفت: اگر این تصمیم‌گیری به نهادهای مختلف برود تهیه‌کنندگان دچار عدم امنیت شغلی شده و این بزرگترین آسیب برای سینماست.

 نیک‌بین در ادامه تاکید کرد: اگر تهیه‌کننده احساس امنیت نکند درصد ریسک‌پذیری او پایین می‌آید و درنتیجه آثار سینمایی اجتماعی کمتر ساخته خواهند شد. وقتی فیلم‌هایی که به نقد شرایط اجتماعی می‌پردازند کمتر ساخته خواهند شد؛ در نتیجه سینما که ابزار مناسب نقد وآگاهی‌رسانی است از مردم و مسئولان گرفته می‌شود.

تهیه‌کننده آثار زن زیادی، آتش بس و دو زن تاکید کرد: در دنیای سیاست همه چیز خاکستری است و سیاه و سفید وجود ندارد اینکه ارشاد مجبور باشد با برخی افراد و گروه‌ها بر سر فیلمی مذاکره کند این موضوع طبیعی است و شاید در برابر یک فیلم قابل درک باشد اما اگر این موضوع به شکل سیستماتیک ادامه پیدا کرد، موجودیت و مرجعیت وزارت ارشاد به عنوان نهاد مسئول زیر سوال می‌رود و این به ضرر بدنه فرهنگ کشور و مسئولان این وزارتخانه است.

 محمد نیک‌بین به شکایت علیه کتاب شهرزاد زن هزار و یک شب نوشته همسرش تهمینه میلانی کارگردان سینما  اشاره کرده و گفت: هنوز بسیاری از مسائل برای ما معلوم نیست ظاهرا ماجرا پیچیده است که بهتر است در وقت دیگری به آن پرداخته شود.

گفتنی است علی جنتی وزیر فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا به حمایت از مجوزها تاکید کرده و گفته است: متااسفانه برخی از گروه‌های سیاسی که با دولت تدبیر و امید مشکل دارند تلاش می‌کنند از احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده کنند و با طرح مسایل تحریف شده و دروغ و جعلی احساسات مردم متدین را تحریک کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین