کد خبر: ۲۸۵۱۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
هیچ کشوری در انزوا به توسعه نمی‌رسد

روحانی: مسئولین باید به رأی مردمی خرداد 92 معتقد باشند

رئیس جمهور گفت: اگر کسی به رای مردم اعتقاد ندارد٬ می‌تواند در کشور فعالیت کند اما نمی‌تواند مدیر مردم در سطوح بالا باشد. به وابستگی سیاسی و جناحی مردم کاری ندارم اما مسئولان باید به رای مردم معتقد باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رییس جمهور با بیان اینکه معجزه رشد متعلق به مردم ایران است٬ گفت: مردم ایران در این یک سال و چند ماه که از عمر دولت گذشته کار عظیم و بزرگی انجام داده‌اند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایلنا، حسن روحانی در اجلاس اقتصاد بین‌المللی در روابط منطقه‌ای با تاکید بر استانداران و سفرا٬ گفت: امروز مرکز آمار کشور اعلام کرد که تورم ۱۲ماهه به ۰۲/۱۵ درصد رسیده٬ وعده ما به مردم برای سال ۹۳ این بود که تلاش کنیم تورم را به ۲۵درصد برسانیم.

وی افزود: ما در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در ماه‌های اولیه بحث کردیم که پایان سال در مقام عمل به کجا می‌رسیم. خوشبختانه تورم بالای ۴۰ درصد را به زیر ۱۶ درصد رسانده‌ایم که این کار از نظر صاحب‌نظران داخلی و خارجی شبیه یک معجزه است.


روحانی با بیان اینکه این معجزه متعلق به مردم ایران است٬ گفت: مردم ایران در این یک سال و چند ماه که از عمر دولت گذشته کار عظیم و بزرگی انجام داده‌اند. از لحاظ رشد اقتصادی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ رشد ما در مجموع ۹- بوده در حالی که کسی فکر نمی‌کرد طی دو سال ما بتوانیم این رشد منفی را به مثبت برسانیم.

وی افزود: وعده‌ای که به مردم داده بودیم٬ بهبود معیشت آنها بود تا مردم بتوانند زندگی راحت‌تر داشته باشند و کشور در مسیر رشد و توسعه جامع و همه‌جانبه قرار گیرد.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی بزرگ‌ترین سرمایه ماست٬ گفت: به همه استانداران یک بار دیگر اعلام می‌کنم که آنها نیز که به تمام مسئولان اجرایی زیر نظرشان تاکید کنند که برای ما در این دولت این حزب و آن حزب، این جناح و آن جناح تفاوتی نمی‌کند. از نظر ما جناحی بر‌تر است که بیشتر به ملت خدمت کند. عنوان و مارک و الف و ب برای ما مطرح نیست؛ ما حق نداریم هیچ خادمی را از خدمت منع کنیم. مسئولان ما باید از کسانی باشند که به رای مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ اعتقاد داشته باشند.

وی گفت: اگر کسی به رای مردم اعتقاد ندارد٬ می‌تواند در کشور فعالیت کند اما نمی‌تواند مدیر مردم در سطوح بالا باشد. من به سوابق افراد و وابستگی سیاسی و جناحی مردم کاری ندارم اما به نظر من مسئولان باید به رای مردم معتقد باشند. اگر کسی این رای را قبول ندارد٬ می‌تواند در پست دیگری خدمت کند اما اینکه بخواهد مسئول رده بالای کشور باشد٬ قابل قبول نیست و مردم ما آن را نمی‌پذیرند.

روحانی خاطرنشان کرد: همه ما بار سنگینی را به دوش گرفتیم وقتی فردی مسئولیتی را برعهده می‌گیرد٬ برابر خدا و ملت بار امانت سنگینی را به دوش گرفته و باید آن را به مقصد برساند. ما باید به وعده‌ای که به مردم داده‌ایم وفا کنیم.

وی تاکید کرد: اگر خدایی ناکرده مسئولان اجرایی کشور٬ به خواست و مطالبه مردم و وعده دولت یازدهم بی‌توجه بوده و در کار خود سستی به وجود بیاورند٬ اولین ضربه به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی ما خورده چراکه این بزرگ‌ترین سرمایه ماست و امید ما در سایه سرمایه اجتماعی به وجود می‌آید و ادامه پیدا می‌کند.

رئیس جمهور گفت: تدبیر ما برای تقویت سرمایه اجتماعی است. اگر مردم کنار دولت دست به دست هم بدهند٬ می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم البته ما مشکلات فراوانی داریم.

روحانی با بیان اینکه رشد مثبت دو یا سه درصد موضوعی نیست که قابل قبول باشد٬ گفت: ما به دنبال این هستیم که چاله‌های گذشته را هموار کنیم٬ چرا که باید به نقطه هموار برسیم تا ماشین ما سرعت بگیرد و بعد جبران گذشته کنیم.

وی ادامه داد: اگر روزی این مسیر هموار شود کسی از ما نمی‌پذیرد که سرعت ما کم باشد. البته امروز قدم‌های اولیه را برای هموار کردن مسیر آغاز کرده‌ایم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما در موضوع روابط خارجی به مردم وعده دادیم که به تعامل سازنده با جهان خواهیم رسید٬ گفت: از طرف ما این کار صددرصد شروع شده٬ اما باید شرایطی فراهم کرد که جهان هم این حرکت را به سمت ما داشته باشد. این مسئله شدنی است. یک نمونه از این کار مذاکرات هسته‌ای است٬ که در چارچوب منافع این ملت با عزت قدم به قدم پیش می‌رویم.

روحانی افزود: ترکیب جدید هیات مذاکره کننده ما نشان از اراده قاطع ملت ایران برای تعامل سازنده با جهان دارد. ملت ایران نشان می‌دهد که در مذاکره جدی است. همین جا لازم است تا از زحمات شبانه‌روزی سربازان خط مقدم دیپلماسی سپاسگزاری کنم.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ملت ما در برابر این مجاهدان خط مقدم هم حمایت و هم به بیان تشکر می‌کنند. البته اقلیتی هم همیشه داریم که نباید نگران آنها باشیم. در این کشور دموکراسی و آزادی وجود دارد و نظرات بیان می‌شود. طبیعی است که نظرات همه یکسان نیست. بنا نیست که همه چیز را با صددرصد افکار اداره کرد باید کشور را با اکثریت قاطع قابل قبول اداره کرد.

وی گفت: در بحث هسته‌ای هرچه نظرسنجی داشتیم٬ نشان می‌داد که حمایت مردم بالای ۸۰ درصد بوده است. این برای ما بسیار مهم است چرا که دولت در مسیری حرکت می‌کند که اکثریت قاطع مردم از این مسیر حمایت می‌کنند. کار ما تنها توجه به اقتصاد یا سیاست خارجی نیست٬ سیاست داخلی نیز برای ما بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور گفت: ما باید به این نقطه برسیم که وحدت و اعتقاد بیشتری را داشته و نگذاریم در جامعه انشقاق به وجود بیاید و فاصله‌ها را کم کنیم. وعده‌ای که این دولت از ابتدا داده این است که دولت یازدهم، دولت آشتی است و می‌خواهد افراد، جناح‌ها و گروه‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کند. پس حرکت ما باید به سمت اجرای برنامه‌ای باشد که به مردم وعده دادیم.

روحانی گفت: اینکه برخی فکر کنند کشور را می‌توان بدون رابطه با بیرون به توسعه رساند که این اشتباه است. می‌شود زندگی بخور و نمیری داشت از سوی دیگر هم می‌توان از جیب مردم برداشت کرد و مثل گذشته رشد منفی ۹درصدی داشت اما این هم شایسته ما نیست.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
2
9
احسنت خدای بزرگ به رییس جمهور عزیز ومسؤولین دولت تدبیر و امید توفیق خدمت و عمل به تعهدات انتخابات 92 بدهد.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
6
2
آقای رییس جمهور:اول خودتون به رای مردم پایبند باشید و یه فکری به حال اوقاف بکنید که هنوز بعد از دوسال با مدیران قبلی اداره میشه.اگه اینا دوباره بیان سر کار یه شب به هیچ کدومتون اجازه فعالیت در یک روزنامه هم نخواهند داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
2
8
ما مردم عاشقتیم و ازت حمایت می کنیم
مجید اعتمادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
به کارشناسان توصیه شود براساس وعدهای که داده شده برنامه ریزی نمایند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین