کد خبر: ۲۸۵۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳

انتشار سند محرمانه سیا درباره تلاش آمریکا برای حمله سایبری به ایران

سندی محرمانه و مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه مقامات ایرانی از یک سال پیش شواهدی مبنی بر تلاش و برنامه‌ریزی آمریکا برای انجام حملات سایبری به ایران به دست آورده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بنا بر اعلام روزنامه نیویورک تایمز، یک سند محرمانه مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا که اخیرا منتشر شده است نشان دهنده افزایش سرعت استفاده از تسلیحات سایبری توسط آمریکا و ایران برای جاسوسی و ایجاد اختلال در شبکه کشور مقابل است. این سند در حالی منتشر شده است که وزیران خارجه دو طرف برای دستیابی به یک راه حل در مورد پرونده هسته‌ای ایران در ژنو در حال مذاکره هستند.

این سند که در آوریل 2013 توسط کیت الکساندر، رییس آژانس امنیت ملی آمریکا نوشته شده است، توضیح می‌دهد که چگونه مقامات ایرانی یک سال پیش از آن که آمریکا در حال طرح‌ریزی برای انجام حملات سایبری به شبکه ایران بود،‌ شواهدی مبنی بر تلاش آمریکا برای انجام این اقدام به دست آوردند.

هم‌چنین بنابر مفاد این سند آمریکا و انگلیس برای جلوگیری از خطر بالقوه دستیابی ایران به لوازم کامپیوتری مقابله با حملات سایبری، با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

آژانس امنیت ملی آمریکا در این سند ذکر کرده است که شروع حملات سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران در زمان ریاست جمهوری جورج . دبلیو . بوش منجربه پیدایش اقدامات تلافی‌جویانه دو طرف علیه یکدیگر و رقابت سایبری شد.

به گزارش ایسنا، در این سند آمده است که با وجود آن که مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و ایران در جریان است، به نظر می رسد دشمنی دیرینه دو کشور به فضای سایبری منتقل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین