کد خبر: ۲۸۵۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
سخنگوی دولت مطرح کرد:

دولت مقید است مذاکرات را تا 11 فروردین به سرانجام برساند

سخنگوی دولت گفت: ما از نظر زمانی مقید هستیم تا حداکثر 11 فروردین مذاکرات با گروه 1+5 را هم در جزییات و هم در کلیات به سرانجام برسانیم. نوبخت درباره یارانه ها نیز خاطر نشان کرد: سیاست یارانه‌ای با توجه به سیاق گذشته برای سال آینده ادامه می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدباقر نوبخت امروز پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکا مبنی بر اینکه مذاکرات هسته ای با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری چه نتیجه ای دربر خواهد داشت؟ گفت:  ما از نظر زمانی مقید هستیم تا حداکثر 11 فروردین مذاکرات با گروه 1+5 را هم در جزییات و هم در کلیات به سرانجام برسانیم.

به گزارش آفتاب، وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سیاست های دولت در سال 94 درباره چگونگی پرداخت یارانه ها خاطر نشان کرد: سیاست یارانه‌ای با توجه به سیاق گذشته برای سال آینده که مورد تأکید مجلس قرار گرفت ادامه می یابد و بنا داریم که نوآوری هایی در این زمینه ایجاد کنیم و در این راستا یارانه هایی را که به بخش بهداشت و درمان، تولید و اشتغال به میزان مشخصی اختصاص دهیم و در واقع بتوانیم برنامه هایی را در این راستا برقرار کنیم.


سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه بنا به گفته برخی نمایندگان مجلس قیمت نان در سال 94 گران می شود گفت: من نمی دانم که دوستان با چه استناد و حکمی چنین حرف هایی را می زنند دولت هیچ تصمیمی در این باره برای سال آیند ندارد و حتی اگر نانواهای کشور از شرایط خود گله مند نبودند امسال هم نان را گران نمی کردیم.

نوبخت درباره تک نرخی شدن ارز در سال آینده گفت: این مسئله نیازمند شرایط بهتری است که باید بازار ارز را مدیریت کنیم و بانک مرکزی در این زمینه توانست ثبات نسبی را ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که آقای الیاس نادران صحبتی را مبنی بر اینکه ارز به مقدار زیادی به صورت چمدانی به کشور وارد و صادر می شود گفت: با قاطعیت می گویم هیچ یک از این کارها را با هیچ اقدام غیر قانونی انجام نمی دهیم و انگار نمی دانید که در چه شرایط تحریمی قرار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر و تحولات مربوطه به آن اشاره و تصریح کرد: درباره شبکه های آب و فاضلاب و برق واحدهای مسکونی این مجموعه مصوب شد که مبلغ 1000 میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت شود و ما این مبلغ را به وزارت نیرو داده ایم تا شبکه ها را بدون دریافت پول از مردم تکمیل کنند.

سخنگوی دولت درباره امنیت بازار در کشور گفت: سیاست بانک مرکزی مبتنی بر این بوده که بازارهای غیرمتشکل پولی را در همین راستا ایجاد کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره تشکیل ستادهای انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه در شهرستان های کشور و برگزاری کنگره اخیر این حزب گفت: از سال 1378 با جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم که تجارب خود را به نسل جوان منعکس کنیم و اقدام به تاسیس حزب اعتدال و توسعه کردیم و برای مدتی هم مشغول به فعالیت های معلمی و پژوهشی خود شدم و از زمانی که مسئولیت های اصلی دولت به من سپرده شد حتی وقت ندارم وظایف خانوادگی ام را انجام دهم چه برسد به اینکه مشغول فعالیت های حزبی شوم.

وی افزود: در گردهمایی اخیر حزب اعتدال و توسعه آخرین نفری بودم که وارد سالن شدم و در واقع رویکرد در حزب بر این بود که نسل جوان مشغول به انجام فعالیت های مرتبط شوند و هر چند بسیار امر خوبی است که مسئولان در جهت اعتلای فضای سیاسی اقدام به کار حزبی کنند که نمونه آن حزب عدالت و توسعه در ترکیه است که مسئولان اجرایی و حزبی مشغول به فعالیت هستند گرچه ما فاصله زیادی با آنها داریم.

نوبخت ادامه داد: جوانان مصمم اند که تفکرات اعتدالی خود را ترویج کنند چرا که یک کشور با یک تفکر تحمیلی قابل اداره نیست و همه باید با هم در جهت توسعه کشور فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: باید قبول کنیم که دوران طلایی قیمت نفت را در شرایط کنونی نداریم و من اگر به شما بگویم که با چه قیمت هایی کشور را اداره می کنیم با ما همدردی می کنید و باید این مسئله را مطرح کنم که من هیچ گاه نگفته و نه معتقد هستم که دوستان مبالغی همچون 700 میلیارد تومان اختلاس کردند چرا که دلیل ندارد نسبت به کسانی که حضور ندارند ذهن مردم را تشویش کنیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصادی در هفته اخیر و جلسه امروز هیئت وزیران گفت: در هفته جاری مصوب شد که مبلغ 7.5 میلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل، بار و مسافر اختصاص یابد که سالانه باید به منظور صرفه جویی در سوخت و کاهش تصادفات و آلاینده های محیط زیست حداقل 3 درصد خدمات ریلی و مسافری در کشور توسعه یابد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در مصوبه دیگر مقرر شد که با هدف صرفه جویی یک میلیارد لیتر نفت و گاز از طریق برقی کردن چاه های کشاورزی بالغ بر 1 میلیارد و 650 میلیون دلار برای این کار اختصاص یابد و طی سه سال سالانه 100 هزار چاهی که آبرسانی آن به صورت گازوئیلی انجام می شود به سیستم برقی تبدیل شود و این مصوبات در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نوبخت درباره پوشش بیمه ای برای خدمات تعویض مفاصل گفت: در مصوبه امروز قرار شد که این پوشش بیمه ای افزایش یابد و برای برخی درمان های بستری و سرپایی که لازم است تا سقف 4 میلیارد تومان مصوبه به آنها اعطا کنیم انجام شد که برای این کار مبلغ 34 میلیارد تومان اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: برای اینکه سهم صادرات برق را بیش از 12 میلیارد تومان افزایش دهیم و زمینه افزایش بازدهی نیروگاه برقی را فراهم کنیم مقرر شد صرفه جویی که حاصل می شود به خود سرمایه گذارانی که اقدام به صرفه جویی کردند اختصاص دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: مقرر شد که مبلغ 200 میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری ها که در سال های گذشته باقی مانده بود پرداخت شود.

نوبخت با تأکید بر حمایت دولت در بخش کشاورزی و تولید داخلی تصریح کرد: تفاهمی میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت کشاورزی به وجود آمد تا کشاورزانی که محصولات خود را که اکنون برداشت کرده اند اما به هر دلیلی بازار برای آنها وجود ندارد بتوانند با کمک دولت اقدام به صادرات محصول خود کنند. به عنوان نمونه توافق کردیم برای صادرات سیب زمینی هر کیلو 150 تومان یارانه صادراتی دهیم.

سخنگوی دولت در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به مشکلاتی که در فرآیند تولید تا مصرف وجود دارد با توجه به همتی که در دولت است بتوانیم در راستای این سیاست و از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی از هر محلی که شد در چارچوب قانون این مبالغ را در اختیار دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین