کد خبر: ۲۸۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴

برداشت از حساب در صدر جرایم سایبری سمنان

رییس پلیس فتای سمنان گفت: کلاهبرداری اینترنتی و نشر اکاذیب و هتک حیثیت به ترتیب دارای بیشترین فراوانی در بین جرایم سایبری استان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، سرهنگ سیدعلی امیراحمدی در جمع خبرنگاران برداشت از حساب های مالی را در صدر جرائم سایبری استان، اعلام و تاکید کرد: اگر قرار است پولی به حساب شما واریز شود شماره کارت و یا شماره حساب کافی است و نیازی به ارائه اطلاعات مهم بانکی نظیر رمز اول و دوم cvv2 و تاریخ انقضاء نیست.

وی افزود: بارزترین نمود تحولات خدمات بانکی و اقتصادی بر مبنای فنآوری نوین، استفاده از دستگاه‌های خودپرداز است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا در هر زمان دلخواه به وسیله قرار دادن کارت خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذر واژه از حساب خود پول دریافت کرده یا حساب بانکی خود را وارسی کنند. یکی از مواردی که افراد سودجو و متخلف جهت انجام فعالیتهای مجرمانه خود از آن سود می‌برند دستگاه‌های خودپرداز است. آنان با استفاده از شیوه‌های مختلف افراد را فریب داده و به بهانه واریز پول به کارت یا حسابهای بانکی آنها را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و از آنها سوءاستفاده می‌کنند.

امیراحمدی با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال نو و افزایش استفاده هموطنان از دستگاه‌های خودپرداز خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کاربران تهدیدات این حوزه را جدی گرفته و هشدارهای پلیس در خصوص بالا بردن امنیت استفاده ار عابر بانک‌ها را جدی بگیرند.

رییس پلیس فتای استان با اشاره به برخی از این تهدیدات، با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه تغییر در دستگاه از جمله تغییر صفحه کلید و یا دوربین نصب شده از دستگاه استفاده نکنید، توصیه کرد: اگر قرار است وجهی را دریافت کنید ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کافی است و نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم ، cvv2 و تاریخ انقضاء نیست. همچنین برای واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست. ضمن اینکه به تجربه ثابت شده افراد کلاهبردار با بکارگیری روش‌های مختلف (برنده شدن در قرعه کشی و کمک به امور خیریه) افراد را ترغیب به استفاده از دستگاه خودپرداز کرده و در نهایت از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهت اطمینان از واریز شدن وجه به حساب خود از گزینه نمایش و چاپ موجودی استفاده شود و نیازی به ورود به بخش انتقال نیست، یادآور شد: از کارت بانکی خود جهت انجام مبادلات با حجم بالا استفاده نکنید و از اتصال حسابهایی با گردش مالی بالا به کارت بانکی خود پرهیز کنید.

این مسوول انتظامی گفت: بهتر است هنگامی که جهت انجام امور بانکی جلوی دستگاهATM قرار دارید وقتی رمز را وارد می‌کنید از دستگاه کمترین فاصله ممکن را داشته باشید و صفحه کلید را با دست پوشانده و به گونه‌ای بایستید و یا دست خود را مانع قرار دهید تا افراد پشت سر شما، رمز شما را نبینند. لازم است از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خود جدا خودداری کنید. در ضمن در صورت عدم آشنایی و تسلط کامل به زبان انگلیسی از انتخاب این زبان برای انجام عملیات بانکی خود خودداری کنید.

وی با بیان اینکه بعد از انجام هرگونه تراکنش بانکی رسید مربوطه را در محل رها نکنید، ادامه داد: پرداخت ارزی با دستگاه‌های خودپرداز صورت نمی‌گیرد پس فریب اینگونه شگردها را توسط افراد متخلف نخورید.

رییس پلیس فتای سمنان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در فضای سایبری، نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوی مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی مراتب را با ارائه مستندات مربوطه با پلیس سایبری در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین