کد خبر: ۲۸۵۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

کشف دارویی که می‌توانست استیو جابز را جات دهد

سرطان پانکراس یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های جهان است. "استیو جابز" موسس شرکت بزرگ فناوری "اپل" نیز در سال 2011 بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد. با این حال، تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد که یک بیمار از هر شش بیماری که به سرطان پانکراس مبتلا شده‌اند را می‌توان با داروهای حاوی پلاتین درمان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار گزارشی درباره کشف تازه پژوهشگران علم پزشکی برای درمان بیماری سرطان پانکراس می‌نویسد: "پژوهگشران با بررسی دی ان ای تومورهای سرطان پانکراس به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان با استفاده از داروهای دارای "پلاتین" به درمان کشنده‌ترین نوع سرطان یعنی سرطان پانکراس مبادرت ورزید.
 
به گزارش خرداد، اگر این نوع درمان در سطح گسترده مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند انقلابی در حوزه درمان سرطان ایجاد کند. در حال حاضر تنها یک درصد از تمام افراد مبتلا به سرطان پانکراس ده سال پس از تشخیص بیماری زنده مانده‌اند. اکثر افراد مبتلا به این بیماری در عرض چند ماه پس از تشخیص جان خود را از دست می‌دهند." 
 
روزنامه "دیلی میل" در ادامه این گزارش اشاره می‌کند که پژوهشگران ضمن دسته‌بندی بیماران مبتلا به سرطان پانکراس توانسته‌اند راه درمانی برای برخی از انواع این بیماری را بیابند. دیلی میل در این باره می‌نویسد:"پژوهشگران دریافته‌اند که 15 درصد از بیماران مبتلا به سرطان پانکراس را می‌توان با داروهای دارای پلاتین که در حال حاضر برای درمان سرطان‌های تخمدان و بیضه تحت درمان قرار می‌گیرند مورد بهبودی قرار داد." 
 
دیلی میل در بخش دیگری از گزارش خود اشاره می‌کند که پاواروتی خواننده مشهور اپرا و استیو جابز بنیانگذار اپل از جمله چهره‌های معروفی بودند که به بیماری سرطان پانکراس مبتلا شدند و جان خود را از دست دادند. کلارا مک کی معاون مدیر اجرایی موسسه خیریه سرطان پانکراس بریتانیا از این کشف به عنوان کشفی پیشگامانه یاد می‌کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین