کد خبر: ۲۸۵۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

مبارزه دانشجوی ایرانی برای مقابله با تحریم‌های آموزشی امریکا+عکس

"زهرا خلحالی" دانشجوی ایرانی است که علیه قانون تحریم آموزشی وضع شده در قبال دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های امریکایی به مبارزه برخاسته است. شبکه خبری "ان بی سی" امریکا با انتشار گزارشی به تلاش‌های این دختر ایرانی برای لغو محدودیت‌های وضع‌شده علیه آموزش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های امریکایی می پردازد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، شبکه "ان بی سی" ضمن معرفی این دانشجوی ایرانی به تصمیم اخیر دانشگاه ماساچوست برای اعمال محدودیت بر سر مسیر ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در آن دانشگاه پرداخته و می‌نویسد: "نام او "زهرا خلخالی" است. او در حال حاضر خانه‌نشین شده است. او یکی از صدها دانشجوی ایرانی است کحه قربانی نزاع دیپلماتیک میان امریکا و ایران شده است چرا که تا پیش از این دانشجوی دپارتمان فنی و مهندسی صنایع دانشگاه ماساچوست بود. او اخیرا به کشورش بازگشته و با خانواده‌اش دیدار کرده است. این دانشجوی ایرانی قصد ادامه تحصیل در زمینه سلول‌های سوختی مورد استفاده برای تولید انرژی پاک را داشت اما دانشگاه امریکایی از او حمایتی بعمل نیاورد. خلخالی می‌گوید قصد دارد به تلاش خود برای ادامه تحصیل در امریکا ادامه دهد.
 
او درباره اقدام دانشگاه و اخراجش می گوید:"من بسیار شوکه و دل‌شکسته شدم. امیدوار بودم که آنان درخواست من را بپذیرند و از من حمایت کنند اما چنین خواسته‌ای عملی نشد. آنان به من گفتند که ادامه تحصیلم ناقض قانون مصوب سال 2012 درباره تحریم‌های وضع شده علیه ایران است. اما واقعیت این است که مقام‌های دانشگاه همگی از زمینه فعالیت و تحقیقات من با خبر بودند. دانشگاه می‌دانست که تحقیقات من برای ارائه تز دکتری درباره انرژی پاک و نه سلاح‌های هسته‌ای است." 

شبکه خبری "ان بی سی" در ادامه اشاره می‌کند که ونزارت امنیت داخلی امریکا از اظهارنظر درباره حادثه ناگوار عدم امکان ادامه تحصیل این دانشجوی ایرانی خودداری کرده است. وزارت امور خارجه امریکا نیز اظهار داشته که این موضوع در بخش محرمانه قرار دارد و مربوط به قانون مهاجرت است. این دانشجوی ایرانی در بخش دیگری از مصاحبه خود با "ان بی سی" می‌گوید:"تصمیم گرفته شده در مورد من غیرعادلانه بود. این تصمیم یکجانبه بود. بهتر بود آنان در حضور من یا با مشاوره با من این کار را انجام می‌دادند و امکان دفاع از خودم درباره پرونده‌ام را به من می‌دادند." 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین