کد خبر: ۲۸۵۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸

کارگردان‌هایی که مشغول کارند

همزمان با آخرین روزهای سال، تعدادی فیلمساز مشغول فیلمبرداری آثار تازه‌شان هستند اما تعداد دیگری ترجیح می‌دهند، فیلمبرداری فیلم‌شان را اوایل سال آینده آغاز کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، این روزها کارگردان‌هایی همچون مانی حقیقی، محمد رحمانیان، ابوالقاسم طالبی و ... مشغول فیلمبرداری فیلم‌های خود هستند و این در حالی است که کارگردان‌هایی مانند ایرج کریمی، امیرشهاب رضویان، محسن تنابنده به تازگی فیلمبرداری آثار خود را به پایان رسانده‌اند و فیلم‌هایشان وارد مرحله فنی شده‌ است.

مانی حقیقی این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم «شن جن ین» در جزیره قشم است.

محمد رحمانیان اولین فیلم بلند سینمایی خود را در ایران، با نام «سینما نیمکت» در تهران مقابل دوربین تورج منصوری برده است. او پیش تر فیلم«کنسل» را در کانادا ساخته است که هنوز در ایران نمایش داده نشده است.

ابوالقاسم طالبی هم مشغول مرحله فیلمبرداری «یتیم‌خانه ایران» است که در تهران و قزوین فیلمبرداری می‌شود.

مسعود ده‌نمکی نیز در تدارک مقدمات ساخت «رسوایی 2» است.

امیرشهاب رضویان هم مشغول انجام مراحل فنی «سرقت مردان خاکستری» است که چندی پیش فیلمبرداری آن به پایان رسید.

محسن تنابنده نیز جدیدترین فیلمش را به نام «گینس» در آخرین مراحل فنی دارد و در تلاش است که با آماده شدن فیلم، متقاضی اکران نوروزی باشد.

ایرج کریمی هم مشغول انجام مراحل فنی «نیمرخ‌ها» است تا اردیبهشت ماه برای اکران در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر آماده شود.

فیلم تازه فریال بهزاد «حریر» نیز بعد از سپری شدن فیلمبرداری و بعضی مراحل فنی، این روزها در مرحله اتالوناژ است.

اما کارگردان‌های دیگری ترجیح داده‌اند، فیلمبرداری آثار خود را با شروع سال تازه آغاز کنند.

دانش اقباشاوی که قرار است فیلم «57» را بسازد، فعلا پیش تولید این کار را آغاز کرده اما می‌گوید فیلمبرداری آن قطعا سال 94 خواهد بود.

ابراهیم شیبانی نیز که قصد دارد فیلم «سایه‌ات را قاب بگیر» را بسازد، در حال بازنویسی فیلمنامه است.

آناهید آباد که به زودی فیلم «کارواجار» را جلوی دوربین خواهد برد به ایسنا گفت: فیلمبرداری این فیلم اواخر اسفندماه آغاز می‌شود و این اثر تماما در ارمنستان فیلمبرداری خواهد شد و تمام بازیگران آن نیز از بازیگران بومی ارمنی خواهند بود.

مهدی رحمانی نیز در مرحله پیش تولید فیلم«ترامبولین» است و فعلا اتفاق تازه‌تری برای فیلمش نیفتاده است.

«جزیره مهربانی» فیلمی است که قرار است توسط غلامرضا آزادی کارگردانی شود. این فیلم نیز فعلا در مرحله پیش تولید است و فیلمبرداری آن بهار آینده در قشم، اصفهان و یک استودیو انجام خواهد شد.

مهدی نادری نیز در مرحله پیش تولید و بازنویسی فیلمنامه «ماهی موتو» است اما بعید به نظر می‌رسد در روزهای باقی مانده امسال فیلمبرداری‌اش آغاز شود چون نادری تصمیم دارد با وسواس خاصی این فیلم را بسازد.

تینا پاکروان که قصد دارد فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» را بسازد نیز ابراز امیدواری کرد که فیلمبرداری این فیلم را اواخر امسال یا اوایل سال آینده آغاز کند.

اما در این بین کارگردان‌هایی هستند که با وجود گرفتن پروانه ساخت هیچ چشم‌اندازی درباره فیلم‌شان ندارند، حمید امجد یکی از این کارگردان‌ها است؛ او دو فیلمنامه تصویب شده به نام «دشت ستاره‌ها» و «خواب و بیداری» دارد اما برای هیچ کدام از این دو فیلم اتفاق جدی در زمینه تولید نیفتاده است.

همچنانکه به نظر می‌رسد از تولید فیلم«مردی که مادرم عاشقش شد» کار تازه علی رفیعی نیز ظاهرا خبری نباشد.

محمدعلی طالبی نیز که پروانه ساخت فیلم «تنهایی دریا» را دریافت کرده به ایسنا گفت: «فعلا خبری از تولید این فیلم نیست و با توجه به تعطیلات نوروز عملا باید تا اردیبهشت‌ماه منتظر بمانم.»

او با این حال تلاش دارد فیلم قبلی‌اش «قول» را که در جشنواره‌های فجر و کودک و نوجوان اصفهان نمایش داده شد، در گروه هنر و تجربه اکران کند.

اما محمدعلی باشه‌آهنگر همچنان منتظر حمایت‌های مالی برای ساخت فیلم «سرو زیر آب» است که مدتی است به دلیل نبود بودجه، تولید آن به تعویق افتاده است.

عزیز‌الله حمید‌نژاد نیز که فیلمنامه تصویب شده «سوته زار» را دارد، به ایسنا گفت: هنوز پیش تولید فیلمش را آغاز نکرده و بعید می‌داند قبل از عید بتواند فیلمبرداری‌اش را شروع کند.

حسین شهابی نیز که دو فیلمنامه «بی‌صدا» و «مترجم» را در نوبت ساخت دارد، 5 اسفندماه به لندن می‌رود تا در صورت فراهم شدن شرایط ساخت، ساخت فیلم «مترجم» را در دستور کارش قرار بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین