کد خبر: ۲۸۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

سفر پر ثمر/ همگرایی دولت و روحانیت در قم تبلور یافت

سفر رییس جمهوری به قم و دیدار با بلندپایگان مذهبی و حوزوی از همان آغاز در برگیرنده پیام همگرایی پر دامنه دولت و روحانیت بود و این دیدارها فرصتی شد تا آیات عظام بر سختی کار دولت یازدهم در حل مشکلات به ارث رسیده بویژه اقتصادی، مذاکرات هسته ای و اهمیت برخورد با تخلفات مالی هزاران میلیاردی صورت گرفته در دوره قبل تاکید کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: قم میزبان رییس جمهوری در روزهای پایانی هفته گذشته در صدر اخبار قرار گرفت و سخنان روحانی مبنی بر اهمیت جایگاه روحانیت و فضلای دینی در کمک به دولت، تاکیدات همسوی مراجع عظام بر سختی کار دولت در حل مشکلات انبوه برجای مانده و ارزشمند خواندن عملکر دولت بویژه در عرصه اقتصادی از مهمترین دستاوردهای این سفر و زیارت حرم حضرت معصومه (س) بود. 

رییس جمهوری در این سفر با اشاره به اهتمام دولت برای ارتباط نزدیک تر با مراجع، علما و فضلای حوزه علمیه و اساتید و محققان گفت: دولت مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و امروز ضرورت دارد همه با وحدت و همدلی تلاش کنیم این بار مسئولیت را به مقصد و نتیجه مطلوب برسانیم.

به گزارش ایرنا، روحانی افتخار خود را «فرزند حوزه بودن» دانست و اظهار کرد: دولت خود را نیازمند ارتباط نزدیک تر با بزرگان و فضلای حوزه می داند و بر این باور است که برقراری این ارتباط می تواند مسیر حرکت دولت را تصحیح و پرشتاب کند.

رییس جمهوری در ادامه بر لزوم وحدت و اتحاد در شرایط کنونی و در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: نمی توان با انشقاق و اختلاف مسایل را حل و فصل کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز امید ما به بهبود شرایط کشور بسیار بیشتر از روزی است که دولت یازدهم کار را آغاز کرد، گفت: گام های مهمی که در 18 ماه گذشته در بخش های مختلف به ویژه بخش اقتصاد و در زمینه کنترل تورم و رشد و توسعه برداشته شده، فراتر از تصور است که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و نهایی فاصله داریم.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه بهداشت و سلامت اشاره و اظهار کرد: این اقدام بزرگ که مورد تحسین و حتی حیرت مقامات برخی کشورها قرار گرفته، در حالی انجام شده که در شرایط تحریم قرار داریم.

آیات و مراجع عظام در دیدارهای رییس جمهوری ضمن ارزشمند خواندن کارنامه 18 ماهه دولت یازدهم در کاهش تورم، ایجاد آرامش اقتصادی و اجرای موفقیت آمیز نظام سلامت که سبب افزایش استاندارد سلامتی و درمانی کشور شده است، کار دولت را در سامان دادن به مشکلات به ارث رسیده بویژه اقتصادی، سخت و طاقت فرسا خواندند. 

**آیت الله العظمی وحید خراسانی: مشکلات طاقت فرسایی پیش روی رییس جمهوری است 

آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و اعضای هیات دولت ضمن تشکر از زحمات رییس جمهوری و دولت، تصریح کرد: شما یکی از بهترین روسای جمهوری هستید و البته با مشکلات طاقت فرسایی روبرو می باشید.

**آیت الله العظمی مکارم شیرازی: دولت یازدهم وارث مشکلات زیاد گذشته است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی موفقیت های دولت در حوزه مدیریت اقتصاد و خدمات اجتماعی به ویژه درمان و بهداشت را خوب و ملموس ارزیابی نمود.

ایشان در دیدار رییس جمهوری افزود: شما فرزند حوزه و روحانیت هستید. رأی مردم به شما اعتماد مجدد به روحانیت بود و لذا موفقیت شما موجب سربلندی حوزه و روحانیت است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه «دولت علاوه بر مشکلات موجود، وارث مشکلات زیادی از گذشته است» ، حفظ اصول اساسی نظام در حوزه سیاست خارجی را ضروری دانسته و ابراز امیدواری کردند که موضوع هسته ای نیز به حل و فصل نهایی رسیده و تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران رفع شود.

**آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: مردم پشتیبان دولت هستند

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با رییس جمهوری تاکید کردند: حسن نیت شما برای مردم معلوم است و به همین دلیل مردم پشتیبان دولت هستند.

این مرجع ضمن تشکر از تلاش های مجموعه دولت و موفقیت هایی که با وجود مشکلات فراوان به نتیجه رسیده است، افزود: توجه دولت به مردم و رفع مشکلات اقتصادی آنها که از گذشته بوده است به ویژه فقرا و ضعفا باید ادامه یابد و برنامه های مفید دولت در این جهت باید شتاب بیشتری بگیرد.

ایشان تاکید کردند: اقدام دولت در زمینه سلامت و درمان مردم بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی کاهش هرچه بیشتر اختلافات جناحی را به نفع مردم و مصلحت کشور دانسته و گفتند: توجه به سیاست خارجی حائز اهمیت است و نباید فقط یک یا چند کشور موضوع سیاست خارجی ما باشد. بلکه باید به رابطه سازنده با دیگر کشور ها توجه شود.

ایشان اصلاح روابط، حل برخی مسایل و توسعه رابطه با کشورهای اسلامی را مورد تاکید قرار داده و در خصوص تهدیدات گروه های تروریستی افزودند: زمینه های شکل گیری گروه های متحجر و تروریستی مثل داعش را نباید در مبارزه با آنان نادیده گرفت.

این مرجع عالیقدر شیعه همچنین با اعلام اینکه همواره شما را دعا می کنم، فضای شاداب در محیط های دانشگاهی را برای پیشرفت کشور ضروری دانستند و دولت را به بهره گیری هر چه بیشتر از آن ها توصیه نمودند.

**آیت الله العظمی موسوی اردبیلی: دولت برآمده از اراده ملت است

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار رییس جمهوری، خدمات دولت در بخش سلامت، درمان و بهداشت عمومی را اقدامی بسیار بزرگ و ارزنده توصیف کردند.

این مرجع تشیع در دیدار رییس جمهوری گفت: دولت برآمده از اراده ملت است و حمایت از اقدامات دولت به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت عمومی، وظیفه ای همگانی است.

ایشان ضمن دعای خیر برای موفقیت رییس جمهوری و مجموعه دولت، رسیدگی هر چه بیشتر به اقشار نیازمند جامعه را مورد تأکید قرار دادند.

**آیت الله نوری همدانی: مذاکره کنندگان متدین، انقلابی و سختکوش هستند/ تقدیر از خدمات دولت یازدهم

آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار روحانی با حمایت از مذاکرات ایران و 1+5، مذاکره کنندگان ایرانی را افرادی «متدین، انقلابی و سختکوش» توصیف کرد.

این مرجع تشییع در ادامه توفیق دولت را موفقیتی برای نظام و انقلاب دانستند و با تقدیر از خدمات دولت یازدهم تصریح کردند: دولت در عرصه های اقتصاد، سیاست و فرهنگ و خصوصا بخش سلامت و راه و بزرگراه ها، کارهای بسیار خوبی انجام داده و گام های خوبی برداشته است.

نوری همدانی بر این نکته تاکید کرد که دولت یازدهم در مسائل اقتصادی از جمله ثابت نگه داشتن ارزش پول ملی و ارز زحمت کشیده است.

این مرجع تشیع در ادامه به مذاکرات هسته ای اشاره کردند و با حمایت از اصل مذاکرات و توصیف مذاکره کنندگان ایرانی به افرادی «متدین، انقلابی و سخت کوش» گفتند: حمایت از مذاکرات بدان جهت است تا اولا با معرفی منطق و گفت وگو صحیح و عملکرد دقیق نظام به دنیا نشان دهیم اهل صلح و منطق هستیم و در مرحله بعدی چهره استکبار و غرب را نشان دهیم.

**آیت الله العظمی جوادی آملی: دولت توفیقات زیادی داشته است 

آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران، هدایت های رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم را زمینه ساز حل مشکلات دانستند و افزودند: دولت به لطف خدا تاکنون توفیقات زیادی به دست آورده که برای تداوم و توسعه این دستاوردها دعا می کنیم.

این مرجع تشیع تاکید کردند: حمایت از فقرا و اقشار آسیب پذیر از وظایف اصلی دولت است و البته این وظیفه، بیشتر از اقدامات عاطفی باید بر مبنای رویکردهای تخصصی و کارشناسی و با هدف توانمندسازی آنها صورت پذیرد.

**آیت الله الغظمی شبیری زنجانی: بهبود وضعیت اقتصادی کشور برای کارشناسان محسوس است

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران، دعا برای موفقیت دولت را یک وظیفه اعتقادی و عمومی دانست و افزود: بهبود وضعیت اقتصادی کشور برای کارشناسان به خوبی محسوس است.

شبیری زنجانی تأکید کرد: ملت ایران بار سنگینی بر دوش شما گذاشته است. اگر چه مشکلات قابل انکار نیست، ولی تلاش می کنید با تمام توان و گام به گام بر مشکلات فائق بیایید.

ایشان مشکلات، سختی ها و سنگینی مسئولیت رییس جمهور را قابل توجه و توکل به خداوند و اخلاص در عمل را موجب سربلندی دولت دانستند.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی با اشاره به اینکه همه ابزارهای فرهنگی در اختیار دولت نیست، گفت: در عین حال دولت بایستی از همه امکانات فرهنگی خود برای تبیین و ترویج مبانی دینی استفاده کند.

**آیت الله العظمی سبحانی: توجه دولت به خدمات عمومی ارزنده است 

آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار رییس جمهوری با بیان اینکه همواره برای موفقیت دولت دعا می کنم، گفت: توجه به خدمات عمومی از جمله حوزه بهداشت و سلامت، اقدام ارزنده ای است.

آیت الله سبحانی اظهار کرد: توجه به خدمات عمومی از جمله حوزه بهداشت و سلامت، اقدام ارزنده ای است و ضروری است دولت با تقویت تولید، زمینه اشتغال جوانان را توسعه دهد.

همزمان با پایان این سفر کاری و بازتاب همگرایی های دولت و روحانیت، خطیب جمعه قم با تاکید بر اهمیت آثار این دیدارها، گفت: سفر رییس جمهوری زمینه های تعامل دولتمردان با حوزه های علمیه را فراهم کرد

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی افزود: سفر رییس جمهوری به استان قم، زمینه ها را برای تعامل هرچه بیشتر دولتمردان با علما، حوزه های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی فراهم کرده است.

وی ضمن تقدیر از رییس جمهوری و هیات وزیران برای سفر به قم، انتظار از دولت و مسوولان برای توجه ویژه و تقویت هرچه بیشتر زیرساخت های این شهر را به حق دانست و گفت: قم با ابعاد گسترده و گوناگون ملی و فراملی، یک شهر بین المللی و پایگاه علم و اجتهاد بوده و متعلق به همه ملت ایران است و قطعا باید در جایگاه بالاتری برای خدمت به اسلام و انقلاب قرار بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین