کد خبر: ۲۸۵۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

در خراسان هم می‌شود کنسرت برگزار کرد؟

در حالی که علیرضا قربانی به لغو مجوز کنسرتش در خراسان رضوی اعتراض کرده است، ناصر نبی‌زاده معاون هنری استان خراسان رضوی به خبرنگار آفتاب گفت: ارشاد در عدم برگزاری کنسرت نقشی نداشته است ماجرا اینجاست که دو مجرای قانونی بر سر مسائلی با یکدیگر به اختلاف رسیده‌اند که ما در حال مذاکره برای حل نقاط اختلاف هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: ناصر نبی‌زاده، معاون فرهنگی و هنری مدیرکل ارشاد استان خراسان رضوی اعلام کرد: طبق قانون در خراسان هم می‌شود کنسرت برگزار کرد و قانونی مبنی بر عدم برگزاری کنسرت در این استان وجود ندارد.

به گزارش آفتاب، در حالی که علیرضا قربانی به لغو مجوز کنسرتش در خراسان رضوی اعتراض کرده است، ناصر نبی‌زاده معاون هنری استان خراسان رضوی به خبرنگار آفتاب گفت: ارشاد در عدم برگزاری کنسرت نقشی نداشته است ماجرا اینجاست که دو مجرای قانونی بر سر مسائلی با یکدیگر به اختلاف رسیده‌اند که ما در حال مذاکره برای حل نقاط اختلاف هستیم.

وی ادامه داد: البته قابل انکار نیست که گروه‌های تندرو در بسیاری از شهرستان‌ها برای عدم برگزاری کنسرت‌ها تلاش می‌کنند اما این موضوع قابل تعمیم به همه کنسرت‌ها نیست و گاهی مسائل دیگری بر سر راه وجود دارد.

نبی‌زاده تاکید کرد: هیچ قانونی مبنی بر اینکه کنسرتی اجازه برگزاری ندارد، نیست. کنسرت‌های موسیقی در چارچوب قوانین برگزار شده و از این بعد هم برگزار خواهد شد.

 اظهارات معاون هنری استان خراسان رضوی در حالی است که حجت الاسلام علم‌الهدی امام جمعه مشهد ضمن مخالفت با برگزاری کنسرت در مشهد گفت که برگزاری چنین مراسم‌هایی مطرب‌بازی است.  علم‌الهدي در ادامه تاکيد کرد است: مقابله با ناهنجاري‌ها يک وظيفه عمومي است و با اين ديد مانور فرهنگي لازم داريم، اينکه مي‌گويم در مشهد کنسرت برگزار نشود اعمال قدرت و زور نيست بلکه حرف طلبگي من است و ما مسئله موسيقي نداريم ولي مسئله کنسرت، مطرب‌بازي است.

 گفتنی است علم الهدی برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد را ناهنجاری فرهنگی دانسته که باید با آن مقابل شود‌. همچنین لازم به ذکر است دادستانی چناران مغایرت با فرهنگ عمومی را دلیل لغو کنسرت علیرضا قربانی معرفی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
1
آقای علم الهدی باید در جریان باشند که از زمان شاه اسماعیل صفوی ولایت ها و حکام جمع شدن و زیر یک پرچم و یکپارچه ایرانی با یک قانون ساختن. حالا ایشان قصد دارن دوباره به عقب برگردن؟!
مردم آزاداندیش و غیر افراطی مشهد هم حق دارن از موسیقی که در کشور مغایر با قانون نیست و باعث آرامش و روح گرفتن میشه بهره مند بشن.
رفتار ایشان معادل با تکروی....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین