کد خبر: ۲۸۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

علایم ناراحتی درونی چیست؟

یک روانشناس معتقد است: همیشه غمگین بودن به معنای گریه یا گوش دادن به موسیقی غمگین نیست بلکه در بعضی مواقع افراد دچار ناراحتی درونی بوده و از آن بی‌خبرند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد بهشتی‌زاده، تصریح کرد: در بعضی از مواقع افراد دچار ناراحتی درونی می‌شوند اما از آن اطلاعی ندارند. شاید در ظاهر علایمی نشان ندهند اما کیفیت زندگی خوبی نداشته، معمولا به سفر نمی‌روند، تفریح نکرده و کمتر می‌خندند، در واقع عاطفه درون آنان نابود می‌شود.

وی با بیان اینکه بر زندگی بعضی افراد، نوعی افسردگی و اضطراب ماسک زده شده است، ادامه داد: در تاریخچه زندگی هر فرد از زمان تولد تا مرگ همواره رویدادهایی رخ می‌دهد که موجب بروز تعارضات عاطفی و هیجانی در وی می‌شود.

این روانشناس اظهار کرد: برخی افراد از میزان تمایلات عاطفی و روانی خود اطلاع نداشته و هرگونه کیفیت زندگی را درک نمی‌کنند که این ناهشیاری باعث ایجاد برخی عوامل از جمله ناراحتی درونی در فرد می‌شود؛،هر انسانی محصول تعارضات پنهانی درونش است.

بهشتی‌زاده با بیان اینکه تعارضات درونی در هر فرد مشکل‌زا است ولی بی‌اطلاعی از آن وضعیت را بدتر می‌کند، افزود: افرادی که از تعارضات درونی خود بی‌اطلاع هستند و فقط آنها را با خود حمل می‌کنند، در طی مسیر زندگی از هرگونه موقعیت برای تخریب خود استفاده می‌کنند. در واقع افرادی که در ظاهر خود اندوه و ناراحتی‌هایشان را پنهان می‌کنند، در درونشان همیشه ناراحت هستند و این امر تا پایان عمر همراه آنان باقی می‌ماند، چنین افرادی باید خود را بهتر شناخته و با عواطف خود کنار بیایند.

این روانشناس با اشاره به اینکه انسان تمایل ندارد که اضطراب و حوادث تلخ را دوباره تجربه کند و ترجیح می‌دهد که آنها را سرکوب کند، خاطرنشان کرد: افرادی که دچار ناراحتی درونی هستند، اضطراب و ناراحتی‌های خود را در تاریکی درون محو می‌کنند اما نمی‌توانند آنها را حل کنند زیرا عاملی که باعث این غم‌انگیزی و اضطراب است یک حس عاطفی است و عواطف همیشه باقی می‌مانند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: برای حل تعارضات عاطفی و هیجانی باید به متخصص مشاوره و روانشناس مراجعه کرد، هر میزان که افراد بتوانند با هیجاناتشان بیشتر روبرو شوند و شیوه کنترل و حل آن را به جای انکار و سرکوب موضوع بیاموزند، زندگی روانی امن‌تر و آسوده‌تری خواهند داشت.

این روانشناس افزود: فقدان و تعارضات عاطفی از جمله عوامل زمینه‌ساز ناراحتی درونی است اما در برخی مواقع ممکن است افراد به دلیل اینکه از توجه و محبت زیادی برخوردارند به شخصیتی بی‌مسئولیت، نگران و مضطرب تبدیل شده و این عوامل به صورت ناراحتی درونی در فرد بروز ‌کند.

بهشتی‌زاده با اشاره به اینکه برای درمان ناراحتی‌های درونی مراجعه به مشاور و روانشناس توصیه می‌شود، یادآور شد: مراجعه به روان‌پزشک و مصرف دارو جزو آخرین راه‌حل‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین