کد خبر: ۲۸۵۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹

سازمان مدیریت بحران: بالگرد سقوط کرده متعلق به هلال احمر نیست

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره سقوط یک بالگرد در روز پنجشنبه گذشته در منطقه پس قلعه دربند گفت: این بالگرد در اختیار سازمان جمعیت هلال احمر نبوده، بلکه مراحل واگذاری به این سازمان را طی می کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسماعیل نجار افزود: با توجه به اینکه سازمان مدیریت بحران کشور، فرمانده و هماهنگ کننده فعالیت های امدادی است نه مجری آن، قرار شد، دو فروند بالگرد خود را طی فرایندی به جمعیت هلال احمر واگذار کند و فرایند این انتقال نیز آغاز شده اما تکمیل نشده بود. 
 
وی ادامه داد: از این رو در لحظه وقوع بحران، این بالگرد در اختیار شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران(پنها) بوده و پرواز از آنجا انجام شده است. 
 
معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به آنچه از وی در برخی رسانه ها منتشر شده، گفت: آنچه بنده تا به این لحظه در تمام مصاحبه های خود با خبرگزاری ها گفته ام همین مطلب بوده است که سند این بالگردها مربوط به سازمان مدیریت بحران است و در حال واگذاری به هلال احمر بوده، اما تا این لحظه واگذاری انجام نشده و در لحظه وقوع حادثه، این بالگرد در اختیار شرکت پنها بوده است. 
 
نجار همچنین از تشکیل یک تیم بازرسی ویژه برای بررسی دلایل صدور مجوز پرواز و علل سقوط این بالگرد خبر داد. 
 
در جریان سقوط این بالگرد در روز پنجشنبه سه خدمه آن کشته شدند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین