کد خبر: ۲۸۵۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

لبنیاتی‌ها هنوز قیمت‌ها را پایین نیاورده‌اند

در حالی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صنایع لبنی اولتیماتوم داده که تا امروز - 9 اسفند - مهلت دارند قیمت‌های افزایش یافته محصولات‌شان را به حالت قبل برگردانند، لبنیاتی‌ها محصولات تولیدی امروز خود را با همان قیمت‌های جدید و افزایش یافته روانه بازار کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته برخی از برندهای معتبر صنایع لبنی، محصولات خود را با قیمت‌های جدید روانه بازار کردند که البته به گفته خودشان همان افزایش 15 درصدی مصوب ابتدای سال بوده که آنها به دلیل شرایط اقتصادی اعمال نکرده‌اند و اکنون قیمت‌هایشان را افزایش داده‌اند؛ به عنوان مثال می توان به شیر کم چرب در بطری‌های یک لیتری اشاره کرد که تا پیش از این 2200 تومان فروخته می‌شد اما اکنون 2400 تومان عرضه می‌شود.

البته علیرضا رفیعی، معاون سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان پس از این تغییرات قیمتی به ایسنا گفت: برخی کارخانه‌های لبنی، قیمت شیر کم‌چرب را 200 تومان افزایش داده‌اند که به آنها تذکر داده شده از امروز - شنبه - شیر کم‌چرب به قیمت قبل به دست مردم برسد، در غیر این صورت برخورد قانونی می‌شود و کل توافقات این سازمان با صنایع لبنی لغو خواهد شد.


عرضه شیر یک لیتری کم‌چرب با قیمت‌های جدید در بازار
اما به نظر می رسد صنایع لبنی توجهی به هشدار سازمان حمایت نکرده اند، چرا که امروز نیز محصولات این کارخانه‌ها با قیمت‌های جدید و افزایش یافته روانه بازار شده است.

در این زمینه محمد فربد، عضو انجمن صنفی صنایع لبنی به ایسنا گفت: سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌تواند در صورت اثبات تخلف هر یک از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی، آن ها را فراخوانده و توضیحات لازم را از صاحبان این صنایع بشنود و اگر تخلف آن‌ها به اثبات رسیدف می تواند مطابق با مقررات با آن ها برخورد کند.

وی افزود: نباید به صنایع لبنی نگاه جزئی داشت و باید همه جوانب را در نظر گرفت، چرا که براساس گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میزان افزایش قیمت صنایع لبنی در هفته اول اسفند امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 11 درصد بوده و این درحالی است که صنایع لبنی مجوز افزایش 15 درصدی را داشته اند.

این عضو انجمن صنفی صنایع لبنی تاکید کرد که اگر میزان افزایش صنعت لبنیات کمتر از نرخ تورم و مجوزی که به آن‌ها داده شده، باشد دستگاه های نظارتی مانند سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید اجازه دهند صنایع به کارشان ادامه دهند اما اگر کارخانه‌ای بیش از 15 درصد افزایش قیمت داشته باید با آن‌ها برخورد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین