کد خبر: ۲۸۵۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

خط و نشان سازمان حمایت برای اصلاح قیمت شیر کم‌چرب

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: برخی کارخانه‌های لبنی، قیمت شیر کم‌چرب را 200 تومان افزایش داده‌اند که به آنها تذکر داده شده از امروز - شنبه - شیر کم‌چرب به قیمت قبل به دست مردم برسد، در غیر این صورت برخورد قانونی می‌شود و کل توافقات این سازمان با صنایع لبنی لغو خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علیرضا رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین توافقنامه، کارخانه‌های لبنی می‌توانستند 15 درصد قیمت محصولات‌شان را نسبت به سال گذشته افزایش دهند و با توجه به اینکه برخی کارخانه‌ها به دلیل شرایط رکود اقتصادی، این افزایش را اعمال نکردند، در هفته‌های گذشته قیمت‌های خود را 15 درصد افزایش دادند که این موضوع باعث شد برخی سودجویان از این فرصت استفاده کنند.

وی ادامه داد: چند کارخانه لبنی قیمت اقلام پرمصرف به خصوص شیر کم‌چرب را افزایش دادند که موجب شد دولت حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد؛ لذا در ابتدا تذکراتی به آنها داده شد که باید نسبت به اصلاح قیمت‌های خود اقدام کنند و از امروز - شنبه - شیر کم‌چرب باید به قیمت گذشته به دست مردم برسد.

مسئولیت عدول از توافقات بر عهده انجمن صنایع لبنی و کارخانه‌های متخلف است
رفیعی تاکید کرد: بدیهی است در صورت عدم اصلاح قیمت‌ها از امروز، اقدام قانونی لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح صورت خواهد گرفت که مسئولیت عدول از توافقات نیز بر عهده انجمن صنایع لبنی و کارخانه‌های متخلف خواهد بود.

وی در عین حال بیان کرد: براساس مفاد ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه که بر ضرورت استفاده از پتانسیل تشکل‌ها تاکید دارد، نظارت و مدیریت اجرایی و نظارت بر قیمت و تنظیم بازار این کالاها را البته نه به صورت حاکمیتی، به انجمن صنایع لبنی محول کرده است؛ بنابراین اگر کارخانه‌های متخلف، اصلاح قیمت‌ را اعمال نکنند توافق‌نامه با تشکل نیز کان لم یکن تلقی می‌شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: افزایش قیمت شیرکم چرب در انواع مختلف آن عدول از تعهداتی است که تشکل‌ها به دولت داده‌اند و از نظر ما اگر این اصلاحات انجام نشود و مردم از امروز - 9 اسفند - این اقلام را به قیمت سابق نخرند، کل توافقات ما با این تشکل‌ها باطل می‌شود و استفاده از پتانسیل تشکل‌ها نیز زیر سوال می‌رود.

وی تصریح کرد: به انجمن صنایع لبنی تذکرات کتبی و شفاهی دادیم و هم‌اکنون بازرسان سازمان حمایت در سطح شهر نسبت به احصاء تک‌تک قیمت‌های اصلاح شده اقدام می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین