کد خبر: ۲۸۶۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
پرداخت پول های کثیف تغییر مسیر در انتخابات و خیانت به کشور است

نمایندگان تندرو مجلس به دنبال انتقام گیری هستند

فتاحی درباره حاشیه سازی ها، طرح سوال ها و استیضاح ها علیه دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار آفتاب می گوید: این را رک بگویم، امروز همه انتقادهایی که به دولت اعتدال وارد می شود از طرف اصولگرایان تندرو مجلس است. به نظر من در حال انتقام گیری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور دولت یازدهم شنبه 2 اسفند در «همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر» از ورود پول های کثیف به انتخابات خبر داد. او گفت: «بخشی از پول های به دست آمده از طریق مواد مخدر و ... در حوزه سیاست وارد می شود و افراد در قالب انتخابات و غیره به آن ورود می کنند، از این رو حوزه قدرت آلوده می شود و مردم در قالب دمکراسی، اختیار خود را به حاکمیتی تحت عنوان مجلس یا دولت می دهند.»

به گزارش آفتاب، این موضوع باعث واکنش های مختلف سیاسیون و نمایندگان مجلس شد. تا جایی که پای طرح استیضاح را به میان کشیده است. استیضاحی که برخی وجود 60 امضا را برای آن تایید کرده اند. اما عابد فتاحی از خوابیدن تب و تاب نامه استیضاح وزیر کشور در بین نمایندگان مجلس  خبر می دهد و به آفتاب می گوید: من فکر می کنم برداشت درستی از صحبت های وزیر کشور انجام نشده بود، اما به هر حال فعلا که در خصوص استيضاح ايشان صحبتی نیست.

نماینده مردم ارومیه درباره درصد احتمال استیضاح رحمانی فضلی توضیح می دهد: تا آنجا که من می دانم آقای رحمانی فضلی در بین نمانیدگان محبوبیت دارد و فکر نمی کنم که سرانجام او به استیضاح کشیده شود.

او به دادن رشوه همان طور که محمدرضا رحیمی مطرح کرده بود، ورود پول های کثیف به انتخابات و هشدار وزیر کشور اشاره و عنوان می کند: اینکه حرکت هایی از این دست تا به حال انجام شده است در آن شک و تردیدی وجود ندارد. فرقی نمی کند هر کسی بخواهد انتخابات و رای مردم را چه از طریق پول تمیز و چه از طریق پول کثیف تحت تاثیر قرار دهد و تغییر مسیر در آن ایجاد کند، خیانت به کشور است.

موضوعی که حدادعادل هم تلویحا به آن اشاره و عنوا کرده است: «آقای رحمانی فضلی نگفتند این پول‌های کثیف در سیاست وجود دارد بلکه به این قضیه هشدار دادند. هشدار دادند که نکند خدایی نکرده این پول‌های کثیف وارد فضای سیاست شوند و آن را آلوده کنند.»

فتاحی در توضیح این هشدارها می گوید: در بعضی شهرها بعضی افراد هستند که هزینه نمایندگان را متقبل می شوند و این باعث می شود که نماینده استقلال فکری و عملی خود را از دست می دهد. به نظر من در انتخابات باید افرادی وارد شوند که علاوه بر داشتن همه صفاتی که برای یک نماینده در نظر گرفته شده است، از نظر مالی هم تامین باشد.

او تاکید می کند: فکر می کنم علت اینکه تا به حال نتوانستیم قوانینی که در مجلس وجود دارد را اجرا کنیم، این است که نمایندگان ما شاخص های لازم را ندارند. باید شاخص های علم، اخلاق، و شاخص مالی میان نمایندگان وجود داشته باشد. مجلس ما به گورستان بازنشستگان و افرادی که از نظر مالی ضعیف هستند تبدیل شده و این برای خانه ملت خطرناک است.

فتاحی ادامه می دهد: افرادی که از نظر مالی ضعیف هستند به آن افتخار می کنند، اما این موضوع باعث تزلزل می شود. در کانون قدرت هایی مانند مجلس نباید چنین وضعیتی وجود باشد. چون نمایندگان از نظر مالی ضعیف هستند، افرادی در شهرستان های حوزه انتخابیه آنها را تامین می کنند، در نتیجه به عنوان یک خدمتگذار در دست آنها هستند.

فتاحی درباره حاشیه سازی ها، طرح سوال ها و استیضاح ها علیه دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار آفتاب می گوید: این را رک بگویم، امروز همه انتقادهایی که به دولت اعتدال  وارد می شود از طرف اصولگرایان تندرو مجلس است. به نظر من در حال انتقام گیری هستند. همان طور که همه انتقادات در دولت احمدی نژاد از طرف اصلاح طلبان مستقل بود حالا هم آنها انتقاد وارد می کند. به هر حال این یک شمشیر دو لبه است. هر چند که انتقاد حق نمایندگان است، اما نباید در حد تخریب باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان می کند: اینکه به مجلس نمایندگان پول تزریق شود با اینکه از طرف معاون اول یک دولت آن هم به صورت کاملا هدفمند، حزبی و اندیشندانه به نمایندگان پول بدهند و در جریان ورود نمایندگان به مجلس تاثیر بگذارند متفاوت و بسیار خطرناک است. مطمئنا این کارها به منظور ادامه قدرت و عدم افشای نقاط ضعف دولت قبل انجام شده بود.

فتاحی درباره طرح استیضاح وزیر کشور و حدود 6 استیضاح دیگری که طرح آنها در مجلس شورای اسلامی کلید خورده است، می گوید: با توجه به اینکه در فصل بودجه و پایان سال قرار دارد و سال آینده هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش داریم، فکر نمی کنم که مجلس آمادگی استیضاح یک وزیر را داشته باشد.

او ادامه می دهد: همین الان در استان ها همه اتاق فکرهای اصولگرایان و اصلاح طلبان برای انتخابات فعال شده اند. با ظرفیت های بسیار بالایی کار می کنند و درحال مشخص کردن کاندیداهای خود هستند. عملا ما در جو انتخابات قرار داریم و زمانی باقی نمانده است.

نماینده مردم ارومیه درباره دلیل استیضاح ها عنوان می کند: این یک شمشیر دو لبه است یکی کاملا سیاسی است که می خواهد قدرت نمایی کند. لبه دیگر آن هم منفعت طلبی است؛ اما با افشای ورود پول های کثیف به انتخابات و انتشار برخی اسامی، موقعیت برخی از این نمانیدگان به خطر افتاده است. نمایندگانی که نام آنها در این لیست ها وجود دارد، واقعا وضعیت مناسبی ندارند. باید مشخص کنند که موضوع چه بوده وگرنه در حوزه های انتخابیه خود با مشکلات جدی روبرو خواهند شد. همین موضوع باعث می شود، سعی کنند به دولت فشار وارد کنند.

فتاحی در پاسخ به این سوال که در طرح استیضاح وزیر کشور نامی از قضیه افشای ورود پول های کثیف به انتخابات برده نشده، توضیح می دهد: هر استیضاحی یک بند و یک نقطه دارد. اما برای اینکه به آن ابعاد بدهند نقطه های مختلفی به آن اضافه می کنند. گزینه های دیگر را وارد می کنند  تا بتوانند به راحتی تخریب کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید می کند: معتقدم باید وزیر کشور را تشویق کرد. این حق نمایندگان است که از جایگاه نمایندگی دفاع کنند. اما باید برای وزیر کشوری که تا این اندازه با شفافیت صحبت و مردم را آگاه می کند، همچنین به کاندیداها یاداوری می کند از پولی استفاده کنند که ریشه آن مشخص و شفاف باشد، صلوات فرستاد.

به هر حال مخالفان همیشگی دولت بیکار ننشسته اند. ممکن است آن طور که فتاحی می گوید، دیگر پیگیر استیضاح فضلی نباشند اما آن طور که از اخبار بر می آید حتما او را برای پاسخگویی به مجلس احضار خواهند کرد.

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز گذشته با اشاره به ارسال نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر کشور، گفت: «در این نامه سؤالاتی درباره اظهارات اخیر رحمانی‌فضلی مطرح شده و نمایندگان خواستار پاسخگویی وی شده‌اند.» این نمایندگان همچنین از رحمانی فضلی خواسته اند تا مدارک و اسناد خود را به مراجع قضایی تقدیم کند.

گویا اعلام چنین مبحثی به مذاق خیلی ها در مجلس خوش نیامده است. برخی از این نگرانند که به جرم گناه ناکرده بدنام شوند و برخی ناراحتند که مچشان پیش همه باز شده است. این موضوع باعث شده است که برخی از نمایندگان مجلس مصرا خواستار افشای نام 170 نماینده ای باشند که محمدرضا رحیمی معاون اول، محمود احمدی نژاد گفته است که از طریق فردی به نام «جابرابدالی» به آنها پول  پرداخت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
2
0
دقت کنید تورو خدا::چون نمایندگان از نظر مالی ضعیف هستند، افرادی در شهرستان های حوزه انتخابیه آنها را تامین می کنند، در نتیجه به عنوان یک خدمتگذار در دست آنها هستند.
اخه مسلمان نمایند بی پول نیاد بجاش همون پولداره نماینده ها رو خودش میره مجلس وضع از اینم بدتر میشه بگو کسی بره مجلس که مال دنیا رو نمیخواد به خاطر پول و ثروت میره مجلس همون بهتر که نره
کسی که میره مجلس نباید دنبال ثروت و مال و منال باشه بدنبال رفع مشکل مردم و کشور بخاطر خدا باشه نه بخاطر خرما
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین