کد خبر: ۲۸۶۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

برنامه گسترده ای که اسرائیل برای حمله به ایران سازماندهی کرده بود+تصویر

علاوه بر اضافه شدن بخشی مربوط به اقدامات موساد در طول بهار عربی، دستگاه اطلاعاتی رژیم اسرائیل با استفاده از بخش جنگ سایبری خود علیه برنامه هسته ای ایران حمله ای همه جانبه را سازماندهی کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در سال 1999 میلادی "گوردون توماس" کتابی را تحت عنوان "جاسوس گیدئون: راز تاریخ موساد" منتشر کرد که در آن به فعالیت های دخلی و ابعادی از مسائل مخفی سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) پرداخت. اینک در نسخه جدید این کتاب که در سال جاری میلادی منتشر شده است او به ابعاد تازه ای از اقدامات رژیم اسرائیل اشاره کرده است. 
 
به گزارش خرداد، روزنامه "نیویورک پست" با انتشار گزارشی درباره این کتاب اشاره می کند که علاوه بر اضافه شدن بخشی مربوط به اقدامات موساد در طول بهار عربی، دستگاه اطلاعاتی رژیم اسرائیل با استفاده از بخش جنگ سایبری خود علیه برنامه هسته ای ایران حمله ای همه جانبه را سازماندهی کرده بود. 
 
نویسنده این کتاب با اشاره به اقدامات موساد علیه ایران می نویسد: "واحد جنگ سایبری موساد شعارش این است:"فردا ساعت صفر است." موساد درباره احتمال وقوع حمله علیه برج های دوقلوی نیویورک نیز به آژانس امنیت ملی امریکا هشدار داده بود اما این هشدار خیلی دیر بود. یازدهمین رییس موساد یعنی "تامیز پاردو" مصمم شد که رژیم اسرائیل همان اشتباه را بار دیگر تکرار نکند. او نمی خواست متوقف کردن برنامه هسته ای ایران دیر شود. برای این کار آنان نیازمند کمک نیروی هوایی ارتش امریکا بودند. اسم رمز عملیات آنان "بی یوئ 57 بی" نام بمبی سه تنی بود. در یکی از جلسات پاییز سال 2013 میلادی، پاردو با مقام های ارشد امنیتی صحبت کرد. او اظهار داشت که امریکایی ها با اسرائیلی ها به توافق رسیده اند تا زمان مشخص شدن این که روحانی رییس جمهوری ایران در جریان مذاکرات هسته ای در ژنو چه خواهد کرد بمبی کارساز را به ایران ارائه دهند." 
 
نویسنده این کتاب در ادامه به اقدامنات دیگر موساد علیه ایران اشاره کرده و می نویسد:"از دیگر سلاح های موساد علیه ایران جنگ روانی علیه ایران و تبلیغات درباره جنگ احتمالی در منطقه بود. برای مثال، زمانی که احمدی نژاد در قدرت بود داستان ساختگی مبنی بر این او تباری یهودی دارد کار موساد بود. این شابعه بازتاب گسترده ای در جهان عرب داشت. پاردو هم چنین از اهمیت جنگ سایبری آگاه بود. به همین خاطر هک کردن نسخه های فارسی فیس بوک در دستور کار موساد قرار گرفت. او در سال 2010 در جریان دیدار با نتانیاهو از اهمیت اقدامات سایبری علیه ایران گفت و اظهار داشت که این اقدامات می تواند باعث بازایستادن سانتریفیوژهای تاسیسات نطنز شوند." 
 
در بخش دیگری از این کتاب اشاره شده که افسری آموزش دیده موساد به نام "کاتزا" مسئول سازماندهی برنامه حمله از طریق بدافزار استاکس نت علیه تاسیسات هسته ای ایران بود. " 
 
در بخش پایانی گزارش نیویورک پست آمده استکه شاهزاده بندر بن سلطان رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی خواسترا دیدار با پاردو درباره برنامه هسته ای ایران شده بود و به همین خاطر دیدارها میان مقام های اسرائیلی و سعودی در ریاض انجام شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین