کد خبر: ۲۸۶۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن در سلامت کامل است

دابیر لازم برای ورود کارکنان جدید عربستان به تهران و سرکنسول‌گری‌شان در مشهد اندیشیده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معاون امور عربی و آفریقای وزارت‌امور خارجه گفت: دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن در سلامت کامل به سر می‌برند. ما به آزادی وی بسیار امیدواریم و تلاش‌های جدی برای این کار ادامه دارد.

 به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه دومین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ورود یک هیات بلندپایه یمنی به تهران گفت: این هیات امروز به تهران آمده است و ما از یمن در مسیر صلح و ثبات و همکاری همه گروه‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اعزام یک فروند هواپیما از سوی جمهوری اسلامی ایران به یمن در روز گذشته اظهار داشت: یک فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران برای مردم یمن کمک‌های امدادی و دارویی برد و به جمعیت هلال احمر این کشور تحویل داد. در عین حال هم یک هیات اقتصادی از بخش خصوصی یمن در تهران به سر می‌برد.

معاون امور عربی و آفریقای وزارت‌امور خارجه ادامه داد: حال با این هیات سیاسی و اقتصادی در خصوص تحولات سیاسی در یمن و حوزه‌هایی که ما می‌توانیم به مردم یمن کمک کنیم و همکاری مشترک داشته باشیم، گفت‌وگو خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری موافقت‌نامه حمل‌ونقل هوایی میان تهران و صنعا از دوره علی‌عبدالله‌صالح رئیس جمهور سابق یمن تصریح کرد:  از ده روز پیش از طریق هیاتی که از سوی سازمان هواپیمایی یمن به تهران آمده بود، توافق کردیم که در این همکاری حمل و نقل هوایی را مجددا احیا کنیم بنابراین از روز گذشته  اولین پرواز به صنعا انجام شد و خطوط هواپیمایی یمنی به زودی پروازهای خود به تهران را از سر می‌گیرند و این فرصتی برای مردم و تجار دو کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که ‌آیا قرار دادن حماس در لیست گروه‌های تروریستی از سوی دولت یمن با محدودکردن جریان‌های اخوانی ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: ما اخوان‌المسلمین را جریان تروریستی نمی‌دانیم و نسبت به این رفتار دولت مصر که همه گروه‌های معارض سیاسی را وارد لیست گروه‌های تروریستی کند، ملاحظاتی داریم.

معاون  امور عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر اینکه حماس نیز از نظر ما گروه تروریستی نیست، یادآور شد: حماس یک جریان قوی مقاومت و ضد رژیم صهیونیستی است.

امیرعبداللهیان درباره آخرین وضعیت نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن نیز ابراز داشت:  ایشان در سلامت کامل به سر می‌برند و ما به آزادی وی بسیار امیدواریم و تلاش‌های جدی برای این کار ادامه دارد. برای ما مهم است که ایشان در سلامت کامل به سر ببرند. ما زمانی اقدام جدی انجام می‌دهیم که صدمه‌ای به وی وارد نشود.

وی در خصوص محدودیت عربستان برای اعزام حجاج ایرانی به این کشور یادآور شد: در هفته گذشته و بر اساس اطلاعی که سازمان حج و زیارت به ما داد  متوجه شدیم صدور روادید برای زوار ایرانی عازم به حج به 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون امور عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه افزود: با رایزنی که با مقامات عربستان از طریق سفارت‌مان در ریاض و همچنین سفارت عربستان در تهران انجام شده است، در حال عبور از این مساله هستیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه سفارت عربستان کمبود کارکنان خود در بخش کنسولی را عامل کاهش صدور روادید عنوان کرده است، گفت: تدابیر لازم برای ورود کارکنان جدید عربستان به تهران و سرکنسول‌گری‌شان در مشهد اندیشیده شده و ما موافقت خود را با ورود این افراد اعلام کرده‌ایم و امیدواریم طی روزهای آینده این مشکل حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین