کد خبر: ۲۸۶۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

نکاتی که باید در هنگام استفاده از لوازم آرایش درنظر گرفت

استفاده زیاد از محصولات آرایشی باعث می‌شود به مرور زمان منافذ پوست بسته و خطر افزایش جوش‌ها و حساسیت‌های پوستی افزایش پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر رباطی متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در زنان پیدایش ضایعات آکنه‌ای در اثر مصرف بی رویه لوازم آرایشی بسیار شایع است.

اکثر ترکیبات آرایشی چرب است و با بستن منافذ پوست، جوش های ریزی روی پوست ظاهر می‌شود و ممکن است به ایجاد التهاب بینجامد، این مسئله به ویژه در دختران جوان که پوست چرب دارند شایعتر است.

وی افزود: عوارضی که ذکر شد می‌تواند حتی با مصرف لوازم آرایشی استاندارد هم بروز پیدا کند و تمامی این عوارض به صورت شدیدتر در مورد محصولات غیر مجاز هم دیده می‌شود.
محصولات غیر مجاز علاوه بر این عوارض، می‌تواند آلودگی‌های میکروبی و قارچی را برای مصرف کننده در پی داشته باشد، بویژه اگر به صورت مشترک استفاده شود.

رباطی ادامه داد: برخی ترکیبات آرایشی آکنه زاست و به تشدید آکنه پوست در سنین جوانی کمک می‌کند، محصولات آرایشی در صورت استفاده باید در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده شود و به سرعت از سطح پوست پاک شود.
همچنین بهتر است پوست قبل از خواب تمیز شود زیرا تماس طولانی پوست با محصولات آرایشی می‌تواند به واکنش‌های حساسیتی منجر شود.

این متخصص پوست خاطر نشان کرد: اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورتتان به رختخواب می‌روید، بدانید در صورتی که باقی مانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌توانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند.

رباطی همچنین این مطلب مهم را اضافه کرد که در صورتیکه اصلاً آرایش نمی‌کنید، لازم است شما هم در پایان روز صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند.
این روش از چرب شدن  پوست شما و جوش زدن آن جلوگیری می‌کند در ضمن  تمیز کردن منظم پوست آن را براق و سالم می‌کند.

رباطی تصریح کرد: کسانی که پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاک کننده‌ها دقت بیشتری به خرج دهند، می‌توانند نمونه‌ی این محصولات را روی پوست بازو امتحان کنند و اگر به آن حساسیت نداشتند آن را خریداری کنند، پاک کننده‌های ملایم برای آنها مناسبت‌تر است.

وی در پایان تأکید کرد: افراد باید از مواد آرایشی مختلف استفاده نکنند و سعی کنند برای استفاده از انواع کرمها با پزشک متخصص مشورت کنند و از لوازم آرایشی دیگران به هیچ وجه استفاده نکنند و از دستفروشها که مواد آرایشی و عطرهای تقلبی و تاریخ گذشته می‌فروشند خرید نکنند .

وی در پایان افزود: استفاده از ریملها با افزایش خطر عفونت جدی چشمی همراه است. استفاده از ریمل مشترک توصیه نمی‌شود و در ضمن هر ریمل که باز می شود حداکثر تا 3 ماه قابل مصرف است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین